250 2.3.8 Nový Zéland Obrázky 2-21 a 2-22 uvádí hodnoty obecných respektive specifických indikátorů rámcových podmínek novozélandských škol pro rozvoj základních gramotností. Tabulka 2-33 shrnuje přehled indikátorů, ve kterých Nový Zéland dosahuje relativně pozitivních či relativně negativních hodnot v rámci hodnoceného vzorku zemí OECD. Definice těchto hodnot je založena na bázi standardizované hodnoty indikátorů s tím, že země dosahuje relativně pozitivních hodnot v případě, kdy hodnota indikátorů je vyšší než 1,0 a relativně negativních hodnot v případě, kdy hodnota indikátoru je nižší než -1,0. Tabulka 2-33: Přehled obecných a specifických indikátorů Nového Zélandu s relativně pozitivní respektive relativně negativní hodnotou Hodnota indikátoru Indikátory Relativně pozitivní O1-4: Výdaje na vzdělávání k HDP - SŠ O2-1: Průměrný rok vstupu žáků do povinného vzdělávání O5-2: Streaming do tříd O5-3: Streaming uvnitř třídy O5-4: Silný tlak rodičů na kvalitu vzdělávání S1-6: Zastoupení žáků nečtoucích pro zábavu S1-10: Počet vyučovacích hodin čtení - 4. rok studia S3-4: Nedostatek laboratorního vybavení pro výuku Relativně negativní O3-9: Výuková zátěž učitele – ZŠ O3-10: Výuková zátěž učitele - nižší stupeň SŠ O6-2: Nízké očekávání učitelů k žákům O6-3: Špatné vztahy učitel-žák pohledem ředitele S1-5: Vybavenost domácností žáků klasickou literaturou S2-1: Matematická gramotnost - nedostatek kvalifikovaných učitelů S2-4: Vybavenost domácností žáků technickou literaturou S3-7: Počet vyučovacích hodin přírodovědy - 4. rok studia Zdroj: vlastní zpracování na základě OECD – základní indikátory, databáze PISA 2009, Mullis et al. (2012a), Mullis et al. (2012b) 250