241 2.3.5 Kanada Obrázky 2-15 a 2-16 uvádí hodnoty obecných respektive specifických indikátorů rámcových podmínek kanadských škol pro rozvoj základních gramotností. Tabulka 2-30 shrnuje přehled indikátorů, ve kterých Kanada dosahuje relativně pozitivních či relativně negativních hodnot v rámci hodnoceného vzorku zemí OECD. Definice těchto hodnot je založena na bázi standardizované hodnoty indikátorů s tím, že země dosahuje relativně pozitivních hodnot v případě, kdy hodnota indikátorů je vyšší než 1,0 a relativně negativních hodnot v případě, kdy hodnota indikátoru je nižší než -1,0. Tabulka 2-30: Přehled obecných a specifických indikátorů Kanady s relativně pozitivní respektive relativně negativní hodnotou Hodnota indikátoru Indikátory Relativně pozitivní O1-4: Výdaje na vzdělávání k HDP – SŠ O2-1: Průměrný rok vstupu žáků do povinného vzdělávání O3-4: Průměrný plat učitele s 15 roky praxe - ZŠ O3-5: Průměrný plat učitele s 15 roky praxe - nižší stupeň SŠ O4-2: Zastoupení učitelů do 39 let - SŠ O4-3: Zastoupení žen – ZŠ O5-2: Streaming do tříd O6-7: Ochota učitele dodatečné pomoci žákovi O7-1: Podíl populace ve věku 35-44 let s terciárním vzděláním O7-2: Index ekonomického, sociálního a kulturního statutu S1-6: Zastoupení žáků nečtoucích pro zábavu S1-7: Čtení jako koníček žáků S1-8: Žáci mající rádi čtení S1-11: Zainteresovanost žáka na výuce čtení S3-4: Nedostatek laboratorního vybavení pro výuku Relativně negativní O2-2: Účast dětí na předškolním vzdělávání O2-3: Podíl dětí navštěvujících předškolní vzdělávání déle než 1 rok O4-5: Zastoupení žen - vyšší stupeň SŠ O6-1: Zastoupení žáků jiného jazykového původu S2-5: Žáci mající rádi matematiku S4-2: Počet počítačů s přístupem na internet ve škole na žáka Zdroj: vlastní zpracování na základě OECD – základní indikátory, databáze PISA 2009, Mullis et al. (2012a), Mullis et al. (2012b) 241