229 2.3.1 Austrálie Obrázky 2-7 a 2-8 uvádí hodnoty obecných respektive specifických indikátorů rámcových podmínek australských škol pro rozvoj základních gramotností. Tabulka 2-26 shrnuje přehled indikátorů, ve kterých Austrálie dosahuje relativně pozitivních či relativně negativních hodnot v rámci hodnoceného vzorku zemí OECD. Definice těchto hodnot je založena na bázi standardizované hodnoty indikátorů s tím, že země dosahuje relativně pozitivních hodnot v případě, kdy hodnota indikátorů je vyšší než 1,0 a relativně negativních hodnot v případě, kdy hodnota indikátoru je nižší než -1,0. Tabulka 2-26: Přehled obecných a specifických indikátorů Austrálie s relativně pozitivní respektive relativně negativní hodnotou Hodnota indikátoru Indikátory Relativně pozitivní O1-3: Výdaje na vzdělávání k HDP – ZŠ O2-1: Průměrný rok vstupu žáků do povinného vzdělávání O5-1: Existence konkurenční školy v okolí O5-2: Streaming žáků do tříd S1-4: Vybavenost domácnosti vysokým počtem knih S1-10: Počet vyučovacích hodin čtení - 4. rok studia S2-7: Počet vyučovacích hodin matematiky - 4. rok studia S4-1: Počet počítačů ve škole na 1 žáka S4-2: Počet počítačů s přístupem na internet ve škole na žáka Relativně negativní O1-4: Výdaje na vzdělávání k HDP – SŠ O2-3: Podíl dětí navštěvujících předškolní vzdělávání déle než 1 rok O3-7: Průměrná velikost třídy – ZŠ O6-2: Nízké očekávání učitelů k žákům O6-3: Špatné vztahy učitel-žák pohledem ředitele S1-1: Čtenářská gramotnost - nedostatek kvalifikovaných učitelů S2-1: Matematická gramotnost - nedostatek kvalifikovaných učitelů S2-4: Vybavenost domácností žáků technickou literaturou S3-1: Přírodovědná gramotnost - nedostatek kvalifikovaných učitelů Zdroj: vlastní zpracování na základě OECD – základní indikátory, databáze PISA 2009, Mullis et al. (2012a), Mullis et al. (2012b) 229