200 Tabulka 2-7: Matice vztahů národního testování k roku studia a k typům základních gramotností či k nim relevantním předmětům; světle modrá – důraz na hodnocení systému, mřížkou plán na zavedení testování v blízké budoucnosti Země Rok studia 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Austrálie Č, M Č, M P, S, I Č, M Č, M S, I Dánsko Č M Č Č, M J Č, P Finsko Č, M Irsko Č, M Č, M Č, M Kanada Č, M, P Německo Č, M Č, M, J Norsko Č, M, J Č, M, J Č, M, J Nový Zéland všechny všechny Polsko vše bez I vše bez I Rakousko Č, M Č, M, J Slovensko Č, M Č, M Slovinsko Č, M, J vše bez I Spojené státy vše bez I vše bez I Švédsko Č, M vše bez I vše bez I VB – Anglie Č, M, P Č, M Pozn.: Č – čtenářská, M – matematická, P – přírodovědná, S – sociální, J – jazyková, I – informační Zdroj: vlastní zpracování – syntéza poznatků dílčích podkapitol 200