134 Tabulka 1-12: Vybrané aspekty vztahující se k tématu využití nástrojů sledování a hodnocení kvality a efektivity ve vzdělávání v rámci vzdělávacích systémů sledovaných zemí Země Výsledky mezinárodních šetření jako stimul reforem Aspekty národního testování Využití národních testů Zveřejnění Způsob využití pro přijímací řízení Austrálie Ano Ano Komplexní Dánsko Ano Ne Zejména formativní Částečně VŠ Finsko Ne Ne Zejména formativní Částečně VŠ Irsko Ano Ano Komplexní VŠ Kanada Ne Ano Komplexní VŠ Německo Ano Ne Zejména formativní Norsko Ano Ne Komplexní SŠ Nový Zéland Ne Ano Komplexní Polsko Ne Ne Komplexní SŠ, VŠ Rakousko Ano Ne Zejména formativní VŠ Slovensko Ano Ano Komplexní Slovinsko Ano Ne Zejména formativní Spojené státy Ano Ano Komplexní Švédsko Ano Ano Komplexní VB – Anglie Ano Ano Komplexní VŠ Zdroj: vlastní zpracování – syntéza poznatků dílčích podkapitol Poznamenejme, že výsledky hodnocení kvality a efektivity ve vzdělávání lze použít rovněž v dalších situacích. Příkladem může být mimo jiné hodnocení dopadů politické iniciativy v oblasti vzdělávání nebo identifikace vazeb kontextových indikátorů na dosahované výsledky ve vzdělávání, tj. identifikace dílčích faktorů podmiňujících kvalitu vzdělávacích výsledků (viz např. OECD 2013d). 134