17 - Vyjasnit rámec pro hodnocení základních gramotností ve vazbě na cíle koncepčních dokumentů ve vzdělávání - Vytvořit základní rámec pro hodnocení práce učitelů – standard kvality práce učitele ve vazbě na systém kariérního růstu učitele (50) Navržený globální cíl druhé prioritní oblasti je zaměřen na zlepšování nastavení, provázanosti a využití nástrojů sledování a hodnocení vzdělávacích výsledků. Pro dosažení globálního cíle je ve variantních opatřeních doporučeno: - Zlepšovat využití formativních a sumativních metod hodnocení žáků včetně provázanosti s dalšími nástroji jejich hodnocení - Zvyšovat kvalitu sebehodnocení školy prostřednictvím strategického plánování - Definovat cíle, využití a podobu nastavení externího standardizovaného hodnocení žáků 5. a 9. tříd s posilováním významu a kvality ICT založených řešení - Zvyšovat význam vzdělávacích výsledků v nastavení činnosti České školní inspekce - Vytvořit systém SMART indikátorů hodnotících dosažení cílů koncepčních dokumentů ve vzdělávání na základě širokého spektra nástrojů hodnocení (51) Navržený globální cíl třetí prioritní oblasti je zaměřen na posilování významu vazeb vzdělávacích výsledků a finančních vstupů v hodnocení efektivity ve vzdělávání. Pro dosažení globálního cíle je ve variantních opatřeních doporučeno: - Posilovat význam vzdělávacích výsledků v nastavení systému financování regionálního školství - Posilovat význam vzdělávacích výsledků v hodnocení práce učitelů prostřednictvím vytvoření systému kariérního růstu učitelů - Posilovat význam vzdělávacích výsledků v hodnocení efektivity specifických nástrojů podpory zvyšování kvality ve vzdělávání 17