56 PALEČKOVÁ, Jana, TOMÁŠEK Vladislav a BASL Josef, 2010. Hlavní zjištění výzkumu PISA 2009. Umíme ještě číst?. 1. vyd. Praha: Ústav pro informace ve vzdělávání. ISBN 978-802-1106-086. Do-stupné též z: http://www.csicr.cz/getattachment/cz/O-nas/Mezinarodni-setreni-archiv/PISA/PISA-2009/narodni-zprava.pdf PedF UK, 2009. Vzdělávací potřeby sociokulturně znevýhodněných: Případ SIM – Středisek integrace menšin. Praha: PedF. ISBN 978-80-87178-06-5. Dostupné z: http://www.inkluzivniskola.cz/sites/de-fault/files/uploaded/vzdelavaci_ potreby_ sociokulturne_ znevyhodnenych.pdf SANTIAGO, P. et al., 2012. Zprávy OECD o hodnocení vzdělávání: Česká republika 2012. OECD Pu-blishing. Dostupné z: http://dx.doi.org/10.1787//9789264116788-en TRHLÍKOVÁ, J., 2013. Předčasné odchody žáků ze středních škol: Názory pracovníků škol a úřadů práce na nástroje prevence a intervence. Praha: Národní ústav pro vzdělávání. Dostupné z http://www.nuv.cz/predcasne-odchody-ze-vzdelavani-na-strednich-skolach ÚIV, 2011. Overcoming School Failure: Background Report for the Czech Republic. Podkladová studie pro projekt OECD Evaluation and Assessment for Improving School. Dostupné z: http://www.oecd.org/edu/school/48631810.pdf ÚV, 2012. Národní strategie ochrany práv dětí. Dostupné z: http://www.mpsv.cz/files/clanky/14309/NSOPD.pdf VARVAŘOVSKÝ, P., 2012. Popis metody a výsledků výzkumu etnického složení žáků bývalých zvlášt-ních škol v ČR v roce 2011/2012. Brno. Dostupné z: http://www.ochrance.cz/fileadmin/user_ upload/DISKRIMINACE/Vyzkum/Vyzkum_ skoly-metoda.pdf