55 GABAL, I., VÍŠEK, P., 2010. Východiska strategie boje proti sociálnímu vyloučení. Praha: GAC. Do-stupné z: http://www.gac.cz/userfiles/File/nase_ prace_ vystupy/GAC_ Strategie_ soc_ vylouceni.pdf KLUSÁČEK, J., 2013. Vybrané výstupy z analýzy dat statistické ročenky školství 2012/2013. Praha: Lumos. Dostupné z: http://toiler.uiv.cz/rocenka/rocenka.asp MERTIN, V. a A. KUCHARSKÁ, 2007. Integrace žáků se specifickými poruchami učení – od stano-vení diagnostických kritérií k poskytování péče všem potřebným žákům: závěrečná zpráva rezortního projektu MŠMT. Vyd. 1. Praha: Institut pedagogicko-psychologického poradenství ČR. ISBN 978-808-6856-407.MŠMT, 2001. Národní program rozvoje vzdělávání v České republice: Bílá kniha. 1. vyd. Praha: Ústav pro informace ve vzdělávání. ISBN 80-211-0372-8. Dostupné též z: http://www.vzdelava-ni2020.cz/images_ obsah/dokumenty/knihovna-koncepci/bila-kniha/bila_ kniha_ 2001_ cz.pdf MŠMT, 2011. Dlouhodobý záměr vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy ČR na období 2011–2015. Dostupné z: http://www.msmt.cz/vzdelavani/skolstvi-v-cr/dlouhodoby-zamer-vzdelavani-a-rozvo-je-vzdelavaci-soustavy-1?highlightWords=dlouhodob%C3%BD+z%C3%A1m%C4%9Br MŠMT, 2012. Plán opatření pro výkon rozsudku Evropského soudu pro lidská práva v případu D. H. a ostatní proti České republice „Rovné příležitosti“. Praha: MŠMT. Dostupné z: http://www.msmt.cz/ministerstvo/novinar/msmt-predstavilo-plan-opatreni-k-vykonu-rozsudku-d-h-proti?highlightWor ds=pl%C3%A1n+opat%C5%99en%C3%AD+pro+v%C3%BDkon MŠMT, 2013. Výroční zprávy o stavu a rozvoji vzdělávání v České republice v roce 2012. Praha: MŠMT. Dostupné z: http://www.msmt.cz/vzdelavani/skolstvi-v-cr/statistika-skolstvi/vyrocni-zpravy-o-sta-vu-a-rozvoji-vzdelavani-v-ceske-1 MULLIS, I., 2012. TIMSS 2011 International Results in Mathematics. Amsterdam: Lynch School of Education, Boston College, Chestnut Hill, MA, USA and IEA, Amsterdam, the Netherlands.NERV, 2011. Rámec Strategie konkurenceschopnosti. Editor Michal Mejstřík. Praha: Úřad vlády České republiky, Národní ekonomická rada vlády (NERV), 2011. 307 s. ISBN 978-80-7440-050-6. Dostup-né též z: http://www.vlada.cz/assets/ppov/ekonomicka-rada/aktualne/Ramec_ strategie_ konkuren-ceschopnosti.pdf OECD, 2012a. Equity and quality in education: supporting disadvantaged students and schools. Paris: OECD. ISBN 978-926-4130-845. Dostupné též z: http://dx.doi.org/10.1787/9789264130852-en OECD, 2012b. Rovnost a kvalita ve vzdělávání: Podpora znevýhodněných žáků a škol. Praha: ČŠI [čes-ký překlad OECD, 2012a]. Dostupné z: http://www.csicr.cz/cz/O-nas/Mezinarodni-setreni/Prekona-vani-skolniho-neuspechu-v-CR/Rovnost-a-kvalita-ve-vzdelavani-podpora-znevyhodne OECD, 2012c. Spotlight zpráva: Česká republika. Praha: ČŠI [český překlad zprávy OECD zaměřené na Českou republiku]. Dostupné z: http://www.csicr.cz/cz/O-nas/Mezinarodni-setreni/Prekonavani--skolniho-neuspechu-v-CR/Spotlight-zprava-Ceska-republika OECD, 2012d. Rovnost a kvalita ve vzdělávání: Podpora znevýhodněných dětí a žáků (Výtah ze Zprá-vy OECD). Dostupné z: http://www.csicr.cz/Prave-menu/Mezinarodni-setreni/Prekonavani-skolni-ho-neuspechu-v-CR/Vytah-ze-Zpravy-OECD