30 Poradenské služby zacílit na pedagogickou diagnostiku, přítomnost a praxi ve školách. Na úrovni centrální je třeba zohlednit cíle inkluzivního vzdělávání, stanovit pravidla hodno-cení na úrovni žáků i školy ve smyslu její přidané hodnoty. V rámci akreditace učitelských studijních programů VŠ požadovat dovednosti pro výuku žáků se SVP. Ve spolupráci MŠMT a MZ zpřísnit pravidla omlouvání absence ve SV. Úpravami RVP SV zajistit rovný přístup všem žákům do oborů středního vzdělání a střed-ního vzdělání s výučním listem a vzájemnou prostupnost těchto oborů. Zajistit prostupnost a možnost dokončení SV i po neúspěchu u maturitní zkoušky (žáci musí dostat možnost dokončit SV i na nižší než na původně započaté úrovni).Financování Zavést systémové nárokové financování podpůrných opatření pro úspěšné vzdělávání žáků se SZ. Finančně systémově podporovat školy a motivovat ředitele i učitele, aby i s větším počtem SZ žáků usilovali o co nejvyšší úroveň výsledků nebo srovnatelnou úroveň s jinými školami. Finančně podporovat působení specializovaných pracovníků a zřízení ŠPP na SŠ, která vzdě-lává vyšší počet žáků se SVP. Sociální znevýhodnění kompenzovat žákům nabídkou bezplatné podpory v oblasti doučová-ní, volnočasových aktivit, pomůcek a zajištěním stravy.Organizační a metodická opatření Připravit osvětové programy pro sociálně znevýhodněné rodiny za účelem posílení významu vzdělání v žebříčku jejich hodnot, přesvědčivými argumenty dokazovat, že vyšší vzdělání je cestou k lepšímu životu jejich dětí. Spoluprací MŠMT, MPSV a dalších rezortů vytvořit motivující a podpůrná opatření pro SZ žáky i jejich rodiče ke snižování absence a k dokončení SV. Podporovat spolupráci a finančně motivovat podnikatelskou sféru při zajišťování praktického vyučování, odborných praxí a pracovních míst pro úspěšné absolventy. Ve spolupráci s podnikatelskou sférou motivovat žáky k dokončení vzdělání (zajištění za-městnání, ubytování apod.). V rámci metodické pomoci školám posílit DVPP v oblasti hodnocení žáků a práce se žáky se SVP, zejména se SZ.Sledovat a vyhodnocovat vývoj Provést longitudinální výzkum vlivů (vzdělávacích programů, metod, počtů žáků ve třídě), které rozhodují o úspěšném absolvování ZV a SV, a to zejména ve vztahu k SZ žákům. Monitorovat předčasné odchody žáků ze SV ve vazbě na jejich předchozí vzdělávací dráhu; sledovat vliv předcházejícího vzdělávání, vliv absolvování MŠ, vzdělávání podle RVP ZV LMP formou IVP nebo vzdělávání podle RVP ZV LMP v ZŠP.