5 │ ZKUŠENOSTI, NÁZORY A POSTOJE UČITELŮ RŮZNÝCH DRUHŮ ŠKOL V ČESKÉ REPUBLICE Zjištění z modulu TALIS-PISA link 56 GRAF 27 | Průměrný index sdílení a koordinace mezi učiteli v jednotlivých druzích škol Pokud jde o míru profesní spolupráce na výuce, nejsou v hodnotách indexu věcně ani statisticky významné rozdíly, průměrné hodnoty indexu ve vzorku se pohybují od 8,9 (učitelé čtyřletých gymnázií) do 9,3 (učitelé základních škol). Z hlediska jednotlivých položek se liší jen míra zapojování učitelů do společných aktivit (například do projektů) napříč třídami, která je zcela intuitivně nejvyšší na základních školách (nejméně dvakrát ročně uvedlo své zapojení 60 % učitelů ZŠ) a v menší míře také víceletých gymnáziích (53 % učitelů nejméně dvakrát ročně), oproti školám na úrovni ISCED 3 (nejméně dvakrát ročně 46 % učitelů čtyřletých gymnázií, 45 % učitelů SOŠ s maturitou a 44 % učitelů SOU bez maturity). 11,210,410,610,911,0891011121314Základní školyVíceletá gymnáziaČtyřletá gymnáziaSOŠ s maturitouSOU bez maturityIndex sdílení a koordinace mezi učiteli