5 │ ZKUŠENOSTI, NÁZORY A POSTOJE UČITELŮ RŮZNÝCH DRUHŮ ŠKOL V ČESKÉ REPUBLICE Zjištění z modulu TALIS-PISA link 45 GRAF 16 | Podíly učitelů, kteří obdrželi uvedený typ zpětné vazby Z hlediska zdrojů zpětné vazby ukazuje graf 17 rozdíly v podílu učitelů, kteří obdrželi zpětnou vazbu od jednotlivců nebo orgánů mimo školu – na základních školách (58 %) a víceletých gymnáziích (55 %) je takových učitelů vyšší podíl než na SOU bez maturity (43 %), což může souviset s mírou využívání externích výsledků žáků jako zpětné vazby (nejrozšířenější na ZŠ, nejméně na SOU, viz výše). Učitelé základních škol oproti učitelům jiných typů škol také ve větší míře získávají zpětnou vazbu od ředitele školy (95 %), což může souviset s vysokou mírou hospitací na ZŠ uvedenou v grafu 16. Jiní kolegové (mimo vedení školy) jsou pro učitele jednotlivých druhů škol zdrojem zpětné vazby ve stejné míře, využívají je přibližně dvě třetiny učitelů. 979091939179798076855953516262766964595687807683754432313544Základní školyVíceletá gymnáziaČtyřletá gymnáziaSOŠ s maturitouSOU bez maturityZákladní školyVíceletá gymnáziaČtyřletá gymnáziaSOŠ s maturitouSOU bez maturityZákladní školyVíceletá gymnáziaČtyřletá gymnáziaSOŠ s maturitouSOU bez maturityZákladní školyVíceletá gymnáziaČtyřletá gymnáziaSOŠ s maturitouSOU bez maturityZákladní školyVíceletá gymnáziaČtyřletá gymnáziaSOŠ s maturitouSOU bez maturityZákladní školyVíceletá gymnáziaČtyřletá gymnáziaSOŠ s maturitouSOU bez maturity0102030405060708090100 %HospitaceŽákovské hodnoceníHodnocení mých faktických znalostíExterní výsledky žáků, které učím (např. výsledky národního testování)Výsledky školy a tříd (např. prospěch, výsledky projektů, výsledky testů)Sebehodnocení mé vlastní práce (např. prezentace hodnocení portfolia, analýza mé výuky s použitím videa)