5 │ ZKUŠENOSTI, NÁZORY A POSTOJE UČITELŮ RŮZNÝCH DRUHŮ ŠKOL V ČESKÉ REPUBLICE Zjištění z modulu TALIS-PISA link 36 GRAF 8 | Podíl učitelů, jejichž počáteční vzdělávání zahrnovalo výuku průřezových dovedností Podíly učitelů, jejichž počáteční vzdělávání zahrnovalo využívání ICT (informačních a komunikačních technologií) ve výuce, se mezi jednotlivými druhy škol výrazněji neliší a činí průměrně 45 %. Učitelé z různých škol deklarovali nicméně různou míru připravenosti na výuku v této oblasti. Nejpozitivněji vnímali svou připravenost využívat ICT ve výuce učitelé středních odborných učilišť, kde pouze necelá třetina z nich uvedla, že se necítila vůbec připravena. To je o více než 10 p. b. méně než u učitelů víceletých a čtyřletých gymnázií (graf 9). V případě učitelů základních škol a středních odborných škol se ve zkoumané populaci také ukázaly jisté rozdíly, avšak nelze u nich s jistotou říct, že tyto rozdíly existují v celé populaci v České republice. GRAF 9 | Podíly učitelů, kteří se v rámci svého formálního vzdělávání cítili připraveni na využívání ICT ve výuce 4845425752020406080100Základní školyVíceletá gymnáziaČtyřletá gymnáziaSOŠ s maturitouSOU bez maturity%364345373133313229322218162525998912020406080100Základní školyVíceletá gymnáziaČtyřletá gymnáziaSOŠ s maturitouSOU bez maturityVůbec neČástečněDobřeVelmi dobře%