9 │ HODNOCENÍ V DOBĚ DISTANČNÍ VÝUKY Distanční vzdělávání v základních a středních školách 51 známkou doplněnou o slovní komentář , jednoznačně na vysvědčení převládla klasifikace. Změnu v přístupu 11 k závěrečnému hodnocení v 1. pololetí školního roku 2020/2021 provedlo 15 % základních škol a méně než 10 % středních škol. V případě základních škol šlo ve třetině případů o zavedení kombinovaného nebo slovního hodnocení ve všech třídách, ve zbývajících případech bylo kombinované nebo slovní hodnocení zavedeno jen v některých třídách nebo jen u některých žáků. Ve středních školách šlo hlavně o zavedení kombinovaného hodnocení v případě jednotlivých žáků (často neprospívajících). Do budoucna uvažuje dalších zhruba 6 % základních škol o zavedení slovního hodnocení. GRAF 29 | Způsob závěrečného hodnocení v prvním pololetí školního roku 2020/2021 11 Začátkem ledna 2021 Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy spolu s Českou školní inspekcí připravili společné doporučení pro školy k hodnocení na vysvědčení za 1. pololetí školního roku 2020/2021. Doporučení je k dispozici na webových stránkách České školní inspekce (přímý odkaz -zde-). 0 %10 %20 %30 %40 %50 %60 %70 %80 %90 %100 %neúplné ZŠúplné ZŠgymnáziamaturitní SOŠnematuritní SOŠVe všech třídách bylo využito hodnocení klasifikací.Ve všech třídách kombinací klasifikace i slovního hodnocení.V některých třídách nebo ročnících odlišně (např. slovní hodnocení a hodnocení klasifikací).Ve všech třídách bylo využito hodnocení slovní.