8 │ SYNCHRONNÍ VÝUKA Distanční vzdělávání v základních a středních školách 47 GRAF 26 | Znaky dokládající zapojení žáků do výuky Pro zkvalitňování on line distanční výuky má zásadní význam podpora vedení školy. Zhruba v polovině škol vedení - uvádělo, že pravidelně hospituje on line synchronní výuku. Navíc v jedné pětině škol si hospitují on line synchronní - -výuku vzájemně i někteří učitelé . Součinnost vedení školy s metodickými orgány při realizaci distanční výuky. Probíhaly četné hospitace synchronní výuky vedením školy i vzájemné hospitace pedagogů v on line výuce kolegů doplněné pravidelným sdílením zkušeností.- Význam sdílení dokládá i následující příklad. Kontinuální sdílení nových dovedností a metod distanční výuky mezi učiteli a vedením školy, jejich změny a úpravy na základě zpětné vazby od žáků i zákonných zástupců. V technickém zvládání synchronní výuky dosáhly školy značného pokroku a limity jsou dány více technickými parametry než nedostatky na straně většiny učitelů. Jak již bylo uvedeno, komplikovanější je pak situace se zvládnutím specifik on line synchronní výuky. Nejlépe se daří respektovat specifika ve výuce na prvním stupni ZŠ vzhledem -k mnoha rolím, které většinou učitelé na prvním stupni základního vzdělávání plní (především vyučující většiny předmětů a třídní učitel). Jako jeden z nejzávažnějších problémů se jeví vysoká míra hodin s výukou bez zapnutých kamer, protože takto pojaté hodiny zvyšují sociální a psychologické problémy, které sebou výuka prostřednictvím s internetu nese. 0 %10 %20 %30 %40 %50 %60 %70 %80 %Téměř všichni žáci pracovalipo většinu hodiny se zájmem.V hodině byli aktivnípředevším žáci.V průběhu hodiny mezi seboužáci spolupracovali.Téměř každý žák se dostal během hodiny „ ke slovu“.Učitel poskytoval některýmžákům zpětnou vazbu.1. stupeň ZŠ2. stupeň ZŠobor gymnáziummaturitní oborynematuritní obory