7 │ ZMĚNY V ORGANIZACI DISTANČNÍ VÝUKY Distanční vzdělávání v základních a středních školách 42 prvním stupni ZŠ a její délka může být celkově i 3 až 4 vyučovací hodiny s přestávkami, pokud souhrnná délka synchronní výuky u průměrného žáka nepřesahuje výrazněji 60 minut. Zajímavým příkladem 30 minut trvající synchronní hodiny a jejího propojení asynchronní výukou je následující s situace v jedné z navštívených škol . Dvě vyučující na 1. stupni vyučují následujícím způsobem. Výuka je zorganizovaná do skupin, střídají se 30minutové vyučovací hodiny on line výuky s 30 minutami asynchronní samostatné práce žáků, ve výuce využívají výukové -a zpětnovazební aplikace, které jednak zinteraktivňují výuku, jednak umožňují vyučujícím sledovat výsledky žáků. Obě stanoví cíle hodin ve vztahu k tomu, co žák bude dělat, a poskytují formativní zpětnou vazbu v průběhu celé hodiny. Distanční výuka je pro všechny účastníky – učitele, žáky i rodiče stále svým způsobem novou zkušeností a i přes – postupné zkvalitňování její organizace, které se odráželo nejen v úpravách rozvrhu, délce synchronní výuky, ale i v délce a organizaci vyučovacích hodin, je stále patrná snaha některých škol překlápět prezenční výuku do synchronní výuky v poměru blízkém poměru 1:1. Oproti jarnímu období minulého školního roku došlo u řady škol k pozitivní změně spočívající ve snížení počtu žáků v synchronní výuce, zkrácení délky apod. Bohužel především na středních školách přetrvává tendence maximalizace rozsahu synchronní výuky.