3 │ ZAPOJENÍ ŽÁKŮ DO DISTANČNÍ VÝUKY Distanční vzdělávání v základních a středních školách 20 GRAF 7| Změny v úspěšném plnění role třídního učitele v době distanční výuky Za uplynulý rok se nejvýrazněji proměnilo zapojení žáků do distančního vzdělávání, ale proměnil se přístup škol i k jeho organizaci. Počet žáků, kteří se vyhýbají distančnímu vzdělávání, je oproti jarnímu období násobně menší a koresponduje s počty žáků, jejichž vzdělávání je složitější i v době standardní prezenční výuky. průběžných zjištění Z je patrné, že se většina škol snažila hledat efektivní cesty, jak podpořit všechny žáky a vtáhnout do procesu vzdělávání i ty žáky, kteří měl e svou účastí různé problémy.i s Podobně se výrazně zkvalitnil přístup k organizaci on line distančního vzdělávání, i když registrovat lze i příklady -z opačného spektra. Vedení některých škol totiž i přes doporučení z počátku školního roku 2020/2021, aby se školy připravily na on line distanční výuku, jejím zavedením v průběhu podzimních měsíců otálelo v domnění, že se již - s pandemická situace zlepší, brzy bude možný návrat k prezenční výuce, a nemá tedy cenu řešit realizaci distančního vzdělávání. Tyto školy pak akceptovaly a zavedly distanční výuku třeba až v lednu 2021, kdy zjistily, že se pandemická situace nevyvíjí dobře a že jejich původní předpoklad evidentně nebude platit. Pro jednotky škol pak byla posledním impulzem pro přechod k on line distanční výuce až možnost návštěvy ze strany České školní inspekce Na základě -. dosud navštíveného vzorku škol lze konstatovat, že takových škol v tomto vzorku byly zhruba 2 %. 0 %10 %20 %30 %40 %50 %60 %70 %80 %90 %100 %1. stupeň únor 211. stupeň jaro 202. stupeň únor 212. stupeň jaro 20SŠ únor 21SŠ jaro 20ve větším rozsahu nežpřed uzavřením školve stejném rozsahu jakopřed uzavřením školv menším rozsahu nežpřed uzavřením školne, z důvodu komplikované komunikacese zákonnými zástupci nebo žákyne, z jiných důvodů