Většinou probránodříve než v tomtoškolním roceVětšinou probránov tomto školnímroceJeště nevyučovánonebo právězahájenog) Běžné zdroje energie (např. Slunce, vítr, ropa) a využitíenergie (vytápění a ochlazování domů, osvětlení)h) Světlo a zvuk v každodenním životě (např. porozumění stínůma odrazu, pochopení, že kmitající předměty vytvářejí zvuk)i)Šíření tepla (např. energie přechází z horkého předmětu na chladnější předmět)j)Elektřina a jednoduché elektrické obvody (např. vědomost,že elektrický obvod musí být úplný, aby fungoval správně)k) Síly vyvolávající pohyb předmětů (např. gravitace, tažná/tlačnásíla) nebo změnu jejich pohybu (např. tření)l)Jednoduché stroje (např. páka, kladka, kolo na hřídeli,nakloněná rovina), které usnadňují pohyb.P4. (pokračování) Zvolte odpověď, která nejlépe vystihuje, kdy se žáci testované třídy s daným tématem setkali. Pokud dané téma bylo v učebních plánech zařazeno dříve než ve 4. ročníku, vyberte možnost „Většinou probráno dříve než v tomto školním roce.“ Pokud se téma probíralo tento rok, ale ještě nebylo dokončeno, vyberte možnost „Většinou probráno v tomto školním roce.“ Pokud dané téma není součástí školních osnov, vyberte možnost „Ještě nevyučováno nebo právě zahájeno.“Ozna te čjednu odpověď v každém ádku.řC. ZeměVětšinou probránodříve než v tomto v tomto školnímškolním roceVětšinou probránoroceJeště nevyučovánonebo právězahájenoa) Fyzická skladba zemského povrchu (např. pevnina a vodav nerovnoměrném poměru, zdroje sladké a slané vody)b) Zdroje na Zemi využívané v každodenním životě (např.voda, vítr, půda, lesy, ropa, zemní plyn, nerosty)c) Změny na zemském povrchu v průběhu času (např.horotvorná činnost, zvětrávání, eroze)d) Pochopení, co jsou zkameněliny a co nám mohou řício dávných podmínkách na Zemie) Počasí a klima (např. denní, sezonní a místní rozdílyversus dlouhodobé trendy)f) Objekty sluneční soustavy (Slunce, Země, Měsíc a dalšíplanety) a jejich pohybyg) Pohyby Země a s nimi související jevy pozorovatelné naZemi (např. den a noc, roční období)Domácí úkoly z přírodovědy v testované tříděP5. A. Jak často žákům testované třídy zadáváte domácí úkol z přírodovědy?Ozna te pouze čjednu odpověď.Nikdy nezadávám domácí úkol z přírodovědyMéně než jednou týdněJednou nebo dvakrát týdněTřikrát nebo čtyřikrát týdněKaždý denP5. B. Jak dlouho podle vás trvá žákům testované třídy vypracování domácího úkolu z přírodovědy? (Uveďte dobu, kterou potřebuje průměrný žák.)Ozna te pouze čjednu odpověď.15 minut nebo méně16–30 minut31–60 minutVíce než 60 minutStránka č. 10 z 12IEA Online SurveySystem20. 2. 2019http://localhost:81/(S(xllahdzt0hb2vpwyyfr3jduh))/takeall.aspx?&NOR...