LITERATURA Well-being žáků, třídní klima, používání ICT a vnímání role učitele 136 LITERATURA Anderson, Lorin W. 2002. „Balancing Breadth and Depth of Content Coverage: Taking Advantage of the Opportunities Provided by Smaller Classes.“ In Jeremy D. Finn, Margaret C. Wang (eds.). Taking small classes one step further. Greenwich, CT: Information Age. Aronson, Joshua, Carrie B. Fried, Catherine Good. 2002. „Reducing the Effects of Stereotype Threat on African American College Students by Shaping Theories of Intelligence.“ Journal of Experimental Social Psychology 38: 113–125. Becta. 2009a. Harnessing Technology: Schools Survey 2009. Coventry: Becta. Becta. 2009b. Harnessing Technology Review 2009: The Role of Technology in Education and Skills. Coventry: Becta. Blossfeld, Hans-Peter, Yossi Shavit. 1993. „Persisting Barriers: Changes in Educational Opportunities in Thirteen Countries.“ In Yossi Shavit, Hans-Peter Blossfeld (eds.). Persistent Inequality. Boulder, CO: Westview Press. Boaler, Jo. 2013. „Ability and Mathematics: the mindset revolution that is reshaping education.“ Forum 55 (1): 143–152. Burrill, Gail, Jacquine Allison, Glenda Breaux, Signe Kastberg, Keith Leatham, Wendy Sanchez. 2002. Handheld Graphing Technology in Secondary School Mathematics: Research Findings and Implications for Classroom Practice. Dallas, TX: Texas Instruments. Cihlář, Jiří. 2008. „Využití ICT ve výuce matematiky.“ In Naďa Stehlíková. (ed.). Jak učit matematice žáky ve věku 11–15 let. Plzeň: Vydavatelský servis. Claro, Susana, David Paunesku, Carol S. Dweck. 2016. „Growth mindset tempers the effects of poverty on academic achievement.“ Proceedings of the National Academy of Sciences 113 (31): 8664–8668. Česká školní inspekce. 2016. Žáci a ICT – Sekundární analýza výsledků šetření ICILS 2013 a PISA 2012. Praha: ČŠI. Česká školní inspekce. 2020. Tematická zpráva – zkušenosti žáků a učitelů základních škol s distanční výukou ve 2. pololetí školního roku 2019/2020. Praha: ČŠI. Česká školní inspekce. 2021. Sekundární analýza – podmínky pro distanční výuku českých žáků v mezinárodním srovnání. Praha: ČŠI. Dvořák, Dominik, Jana Straková. 2016. „Konkurence mezi školami a výsledky žáků v České republice: pohled zblízka na šetření PISA 2012.“ Pedagogika 66 (2): 206–229. Dweck, Carol S. 2006. Mindset: the new psychology of success. New York: Ballantine Books. Eccles, Jacquelynne S., Bonnie L. Barber, Margaret Stone, James Hunt. 2003. „Extracurricular activities and adolescent development.“ Journal of social issues 59 (4): 865–889. Finn, Jeremy. D., Margaret C. Wang (eds.). 2002. Taking small classes one step further. Greenwich, CT: Information Age. Fletcher, Anne C., Pamela Nickerson, Kristie L. Wright. 2003. „Structured leisure activities in middle childhood: Links to well-being.“ Journal of Community Psychology 31 (6): 641–659. Fuchs, Thomas, Ludger Woessmann. 2004. Computers and Student Learning: Bivariate and Multivariate Evidence on the Availability and Use of Computers at Home and at School. Munich: CESifo. Gelman, Andrew, Hill, Jennifer. 2006. Data Analysis Using Regression and Multilevel/Hierarchical Models. Cambridge: Cambridge University Press. Gelman, Andrew, Hill, Jennifer, Vehtari, Aki. 2020. Regression and Other Stories . Cambridge: Cambridge University Press.