4 │ PROBLEMATIKA VYUŽÍVÁNÍ ICT VE VÝUCE A JEJÍ VLIV NA VÝSLEDKY ŽÁKŮ Well-being žáků, třídní klima, používání ICT a vnímání role učitele 115 GRAF 104 | Internetová gramotnost – podíl žáků udávajících vhodnost uvedených kroků při přijetí podezřelého e-mailu Zdroj: PISA 2018 Šetření PISA 2018 zahrnulo pouze několik otázek sledujících internetovou gramotnost, nelze proto přijímat spolehlivé závěry. Dostupná data nicméně naznačují, že žáci všech škol dělených dle průměrného SES využívají ICT nástroje obdobným způsobem s mírnými variacemi napříč SES skupinami škol. Pokud jsou žáci postaveni do modelové situace, již se ovšem projevují vyšší kompetence žáků škol s vyšším SES ohledně adekvátního vypořádání se s takovou situací. 0102030405060Odpovědět na e-mail a požádat o víceinformací o chytrém telefonuOvěřit e-mailovou adresu odesílateleKliknout na odkaz a co nejdříve vyplnitformulářSmazat e-mail a neklikat na odkazNa webových stránkách mobilníhooperátora si ověřit, zda je tam uvedenoněco o nabídce chytrého telefonuNízký SES školyStřední SES školyVysoký SES školy