4 │ PROBLEMATIKA VYUŽÍVÁNÍ ICT VE VÝUCE A JEJÍ VLIV NA VÝSLEDKY ŽÁKŮ Well-being žáků, třídní klima, používání ICT a vnímání role učitele 104 GRAF 90 | Distribuce žáků dle míry pociťovaných ICT kompetencí a vztahu žáka k četbě Zdroj: PISA 2018 GRAF 91 | Distribuce žáků dle míry pociťovaných ICT kompetencí a míry používání ICT ve škole Zdroj: PISA 2018 GRAF 92 | Distribuce žáků dle míry pociťovaných ICT kompetencí a míry používání ICT ve volném čase Zdroj: PISA 2018 15,0120,0124,4122,3228,8228,2462,6651,1747,350 %10 %20 %30 %40 %50 %60 %70 %80 %90 %100 %Špatný vztah k četběPrůměrný vztah k četběDobrý vztah k četběSlabé ICT kompetenceStřední ICT kompetenceSilné ICT kompetence23,5719,6413,5526,4728,4423,6449,9651,9162,810 %10 %20 %30 %40 %50 %60 %70 %80 %90 %100 %Málo používá ICTBěžně používá ICTČasto používá ICTSlabé ICT kompetenceStřední ICT kompetenceSilné ICT kompetence34,5616,869,7432,4528,418,3432,9954,7471,910 %10 %20 %30 %40 %50 %60 %70 %80 %90 %100 %Málo používá ICTBěžně používá ICTČasto používá ICTSlabé ICT kompetenceStřední ICT kompetenceSilné ICT kompetence