4 │ PROBLEMATIKA VYUŽÍVÁNÍ ICT VE VÝUCE A JEJÍ VLIV NA VÝSLEDKY ŽÁKŮ Well-being žáků, třídní klima, používání ICT a vnímání role učitele 102 Obdobný průběh dat je pozorovatelný v případě žáků diferencovaných dle průměrného SES školy, jak ukazuje graf 88. Statistická významnost rozdílů mezi jednotlivými skupinami je zde nicméně méně častá. Zejména v případě žáků škol s nižším SES je vhodnější střední nebo silnější zájem o ICT. V takovém případě žáci dosahují vyššího skóre čtenářské gramotnosti než žáci, kteří mají jen slabý zájem o ICT. Nejsme ovšem schopni v rámci deskripce kontrolovat potenciální interakční efekt individuálního SES (menší dostupnost ICT obecně u žáků s nižším SES), a to pro větší chybovost méně početných skupin podrobněji diferencovaných skupin žáků. GRAF 87 | Průměrné skóre čtenářské gramotnosti dle míry zájmu o ICT a individuálního SES žáka Zdroj: PISA 2018 Poznámka: Červená linie značí průměrnou hodnotu, šedé pruhy 95% konfidenční interval. GRAF 88 | Průměrné skóre čtenářské gramotnosti dle míry zájmu o ICT a dle průměrného SES školy Zdroj: PISA 2018 Poznámka: Červená linie značí průměrnou hodnotu, šedé pruhy 95% konfidenční interval. 400420440460480500520540560580Slabý zájemo ICTStřednízájem o ICTSilný zájem Slabý zájemo ICTo ICTStřednízájem o ICTSilný zájem Slabý zájemo ICTo ICTStřednízájem o ICTSilný zájemo ICTNízký SES žákaStřední SES žákaVysoký SES žáka380430480530580630Slabý zájem Střední zájemSilný zájem o Slabý zájem Střední zájemSilný zájem o Slabý zájem Střední zájemSilný zájem oo ICTo ICTICTo ICTo ICTICTo ICTo ICTICTNízký SES školyStřední SES školyVysoký SES školy