4 │ PROBLEMATIKA VYUŽÍVÁNÍ ICT VE VÝUCE A JEJÍ VLIV NA VÝSLEDKY ŽÁKŮ Well-being žáků, třídní klima, používání ICT a vnímání role učitele 101 GRAF 85 | Průměrné skóre čtenářské gramotnosti dle míry zájmu o ICT a dle druhu školy Zdroj: PISA 2018 Poznámka: Červená linie značí průměrnou hodnotu, šedé pruhy 95% konfidenční interval. GRAF 86 | Distribuce žáků dle míry zájmu o ICT a dle druhu školy Zdroj: PISA 2018 Průběh dat ohledně zájmu žáků o ICT se neliší dle SES žáka. Žáci všech SES skupin dosahují statisticky významně (nebo na hranici statistické významnosti, zejména u žáků s nižším SES) nižšího skóre čtenářské gramotnosti než žáci, kteří mají jen střední zájem o ICT problematiku, ale na druhou stranu dosahují průměrně vyššího skóre než žáci, kteří se o ICT zajímají jen slabě. Posledně zmíněný rozdíl není statisticky významný v případě žáků s vyšším SES. 380430480530580630Slabýzájem o zájem o zájem o zájem o zájem o zájem o zájem o zájem o zájem o zájem o zájem o zájem o zájem o zájem o zájem oICTStředníICTSilnýICTSlabýICTStředníICTSilnýICTSlabýICTStředníICTSilnýICTSlabýICTStředníICTSilnýICTSlabýICTStředníICTSilnýICTZŠVíceletá gymnázia4letá gymnáziaSOŠ, SOU s maturitou a SOŠ a SOU bez maturitykonzervatoře19,2815,8115,9216,0921,8740,5252,0151,447,4640,7540,1932,1932,6836,4537,380 %10 %20 %30 %40 %50 %60 %70 %80 %90 %100 %ZŠVíceletá gymnázia4letá gymnáziaSOŠ, SOU s maturitou a konzervatořeSOŠ a SOU bez maturitySlabý zájem o ICTStřední zájem o ICTSilný zájem o ICT