2 │ RUŠIVÉ TŘÍDNÍ KLIMA A JEHO VLIV NA VÝSLEDKY VE ČTENÁŘSKÉ GRAMOTNOSTI Well-being žáků, třídní klima, používání ICT a vnímání role učitele 51 malé množství případů absence projevilo na velmi velké chybovosti. Trend dat ovšem napovídá, že v případě většího počtu případů by pokles skóre vlivem absence žáků ve výuce byl potvrzen i zde. GRAF 34 | Průměrné skóre čtenářské gramotnosti dle četnosti absence ve škole a druhu školy – část A Zdroj: PISA 2018 Poznámka: Červená linie značí průměrnou hodnotu, šedé pruhy 95% konfidenční interval. GRAF 35 | Průměrné skóre čtenářské gramotnosti dle četnosti absence ve škole a druhu školy – část B Zdroj: PISA 2018 Poznámka: Červená linie značí průměrnou hodnotu, šedé pruhy 95% konfidenční interval. 450470490510530550570590610630VůbecAlespoň jednouVůbecAlespoň jednouVůbecAlespoň jednouVůbecAlespoň jednouVůbecAlespoň jednouVůbecAlespoň jednouVůbecAlespoň jednouVůbecAlespoň jednouVůbecAlespoň jednouByl/a jsemcelý den zaškolou.Byl/a jsemněkolikvyučovacíchhodin zaškolou.Přišel/přišlajsem do školypozdě.Byl/a jsemcelý den zaškolou.Byl/a jsemněkolikvyučovacíchhodin zaškolou.Přišel/přišlajsem do školypozdě.Byl/a jsemcelý den zaškolou.Byl/a jsemněkolikvyučovacíchhodin zaškolou.Přišel/přišlajsem do školypozdě.Víceletá gymnázia4letá gymnáziaSOŠ, SOU s maturitou a konzervatoře350370390410430450470490VůbecAlespoň jednouVůbecAlespoň jednouVůbecAlespoň jednouVůbecAlespoň jednouVůbecAlespoň jednouVůbecAlespoň jednouByl/a jsem celý denza školou.Byl/a jsem několikvyučovacích hodin zaškolou.Přišel/přišla jsem doškoly pozdě.Byl/a jsem celý denza školou.Byl/a jsem několikvyučovacích hodin zaškolou.Přišel/přišla jsem doškoly pozdě.ZŠSOŠ a SOU bez maturity