2 │ RUŠIVÉ TŘÍDNÍ KLIMA A JEHO VLIV NA VÝSLEDKY VE ČTENÁŘSKÉ GRAMOTNOSTI Well-being žáků, třídní klima, používání ICT a vnímání role učitele 45 GRAF 27 | Průměrné skóre čtenářské gramotnosti dle pocitu disciplíny v hodinách češtiny a druhu školy Zdroj: PISA 2018 Poznámka: Červená linie značí průměrnou hodnotu, šedé pruhy 95% konfidenční interval. GRAF 28 | Průměrné skóre čtenářské gramotnosti dle pocitu disciplíny v hodinách češtiny a SES žáka Zdroj: PISA 2018 Poznámka: Červená linie značí průměrnou hodnotu, šedé pruhy 95% konfidenční interval. 350400450500550600650Nízká disciplína v hodiněStřední disciplína v hodiněVysoká disciplína v hodiněNízká disciplína v hodiněStřední disciplína v hodiněVysoká disciplína v hodiněNízká disciplína v hodiněStřední disciplína v hodiněVysoká disciplína v hodiněNízká disciplína v hodiněStřední disciplína v hodiněVysoká disciplína v hodiněNízká disciplína v hodiněStřední disciplína v hodiněVysoká disciplína v hodiněZákladní školyVíceletá gymnázia4letá gymáziaSOŠ, SOU s maturitou a SOŠ a SOU bez maturitykonzervatoře400420440460480500520540560580Nízká disciplína v hodiněStřední disciplína v hodiněVysoká disciplína v hodiněNízká disciplína v hodiněStřední disciplína v hodiněVysoká disciplína v hodiněNízká disciplína v hodiněStřední disciplína v hodiněVysoká disciplína v hodiněNízký SES žákaStřední SES žákaVysoký SES žáka