1 │ WELL-BEING ŽÁKŮ A VLIV NA VÝSLEDKY VE ČTENÁŘSKÉ GRAMOTNOSTI Well-being žáků, třídní klima, používání ICT a vnímání role učitele 34 Průběh dat ovšem může být do jisté míry ovlivněn i konstrukcí indexu šikany, který pracuje jen s vybranými situacemi. Grafy 19 a 20 prezentují dosažené skóre žáků ze čtenářské gramotnosti dle jednotlivých situací měřících žákovu zkušenost se šikanou a dle SES žáka. GRAF 19 | Průměrné skóre čtenářské gramotnosti dle zkušenosti žáků se šikanou a dle SES žáka Zdroj: PISA 2018 Poznámka: Červená linie značí průměrnou hodnotu, šedé pruhy 95% konfidenční interval. GRAF 20 | Průměrné skóre čtenářské gramotnosti dle zkušenosti žáků se šikanou a dle SES žáka Zdroj: PISA 2018 Poznámka: Červená linie značí průměrnou hodnotu, šedé pruhy 95% konfidenční interval. 400420440460480500520540560580VýjimečněPravidelněVýjimečněPravidelněVýjimečněPravidelněVýjimečněPravidelněVýjimečněPravidelněVýjimečněPravidelněVýjimečněPravidelněVýjimečněPravidelněVýjimečněPravidelněNízké SESžákaStřední SESžákaVysoké SESžákaNízké SESžákaStřední SESžákaVysoké SESžákaNízké SESžákaStřední SESžákaVysoké SESžákaOstatní žáci mne záměrně nezapojovali dorůzných záležitostíOstatní žáci se mi posmívaliOstatní žáci o mě rozšiřovali ošklivépomluvy380400420440460480500520540560580VýjimečněPravidelněVýjimečněPravidelněVýjimečněPravidelněVýjimečněPravidelněVýjimečněPravidelněVýjimečněPravidelněVýjimečněPravidelněVýjimečněPravidelněVýjimečněPravidelněNízké SESžákaStřední SESžákaVysoké SESžákaNízké SESžákaStřední SESžákaVysoké SESžákaNízké SESžákaStřední SESžákaVysoké SESžákaOstatní žáci mi vyhrožovaliOstatní žáci mi brali nebo ničili věciOstatní žáci mě uhodili nebo do mě strkali