Well-being žáků, třídní klima, používání ICT a vnímání role učitele 16 MAPA 1 | Průměrné bodové skóre ze čtenářské gramotnosti v krajích Poznámka: Žáci devátých tříd a odpovídajícího ročníku víceletých gymnázií. Některé kraje dosáhly lepšího hodnocení než v minulých vlnách PISA či v jiných šetřeních, jako třeba PIRLS 2016. Naopak některé dopadly hůře. Protože se nejedná o plošné šetření, ale o výběrový soubor, ukazujeme i bodový graf, kdy výsledky PISA 2018 jsou vztaženy k výsledkům žáků z českého jazyka z plošného testování. Přestože se jedná o jiný typ testování, vztah je silný a ukazuje, že zde máme dlouhodobě kraje, které dosahují nadprůměrných nebo podprůměrných výsledků. GRAF 1 | Srovnání výsledků PISA 2018 s šetřením ČŠI 2017 Zdroj: Výběrové zjišťování výsledků žáků 5. a 9. tříd ZŠ Jihočeský krajJihomoravský krajKarlovarský krajKrálovéhradecký krajLiberecký krajMoravskoslezský krajOlomoucký krajPardubický krajPlzeňský krajHlavní město PrahaStředočeský krajÚstecký krajKraj VysočinaZlínský krajy = 87,541x + 479,05R² = 0,6524450460470480490500510520-0,3-0,2-0,100,10,20,3Průměrné skóre ze čtenářské gramotnosti PISA 2018Šetření ČŠI jaro 2017 – český jazyk 9. ročník