Inspirace pro rozvoj gramotností PISA189PŘÍLOHA 10Aktivity po čtení ■Vennův diagram ■V čem jsou si palačinky a lívance podobné? V čem se naopak liší? Znázorněte jejich společné a rozdílné rysy pomocí Vennova diagramu. Využijte informace z textu.společné rysytypické, jedinečné rysy palačinkytypické, jedinečné rysy lívance ■Slovní řetězce Zadání: Každý řetězec obsahuje šest slov. Vyznač svislou čarou, kde jednotlivá slova začínají/končí. chutnávzhledkombinacídroždívícepokrmopekánýchmlékanakameniúpravoujednoduchýtěstakonzumacínejrůznějšílitéhopokrmdostupnýchnadčasovévýjimkoukypřícívajecmasopustnívrstvaRozšířené zadání: Z každé šestice zvol jedno slovo a užij jej ve větě (větu napiš). ■Alfa box II. (shrnování) Text 2 – Pracovní list pro samostatnou práci žákůPalačinky – popis pracovního postupuHladkou mouku rozmixujeme se špetkou soli, mlékem a dvěma vejci tak, aby vznikla správná hustá směs vhodná pro palačinky (ani řídká, ani moc hustá). Na pánev s rozpáleným olejem vlijeme přibližně jednu malou naběračku směsi. Palačinku smažíme z obou dvou stran dozlatova. Na hotové palačinky naneseme libovolné množství čehokoliv, co nám chutná. Vhodné jsou marmelády, tvaroh, pudink nebo masová či zeleninová náplň. Recepty vystačí přibližně na 8−10 palačinek v závislosti na velikosti pánve a tloušťce palačinek.Popis pracovního postupu v bodech:1. __________________________________________________________________________________________________________________________________________2. __________________________________________________________________________________________________________________________________________3. __________________________________________________________________________________________________________________________________________Ingredience:Podle potřeby _______________ na smažení ■2 ks __________________ ■400 ml ________________ ■1 špetka _______________ ■200 g _________________S čím máš palačinku nejraději ty? _________________________________________________________________________