Inspirace pro rozvoj gramotností PISA176PŘÍLOHA 7Gradovaná úloha založená na technice převyprávěníNa půdě školy se nám povedlo objevit stroj času a máme možnost se přesunout do libovolného období naší historie. Abychom se ale mohli do daného času přesunout, musíme prokázat, že jsme schopni se plně dorozumět pomocí jazy-kových prostředků, které byly v dané epoše lidstva dostupné. Míru svého porozumění můžete prokázat tím, že zadaný problém dokážete co nejsrozumitelněji předat svým spolužákům, případně jim pomoci s jeho řešením.Milí žáci můžete se přesunout do:1) Období páry – noviny, papíry, tužky… to vše máte a budete mít k dispozici, abyste předali potřebné informace.2) Období středověku – Papír a psací potřeby nebyly dostupné pro každého. Proto i vy je budete mít k dispozici pou-hých pět minut. Pak už se musíte spolehnout na předání informací slovy.3) Období pravěku – Veškeré pověsti, báje a legendy se předávaly hlavně slovy, rozhovorem a povídáním. Proto budete odkázáni pouze na sílu a přesnost vlastních slov.Úroveň zadání pro skupinu 1 (nejlehčí)Zadání máš celou dobu k dispozici, ale nesmíš ho číst nahlas, ani ho ukázat spolužákům. Převyprávěj ho svými slovy. Můžeš psát, využít obrázek či libovolné pomůcky.Na záhonu je v každém z 10 řádků stejný počet květin. První květina ve druhém a každém dalším řádku je vždy na úrovni druhé květiny předchozího řádku.Rozestupy mezi sousedními květinami v řádcích i sloupcích jsou stejné.Květiny v 1. a 10. řádku, které jsou ve stejném sloupci, mají vzdálenost 270 cm.Předposlední květina v 1. řádku je ve stejném sloupci jako druhá květina v 10. řádku.(CZVV) max 2 bodyVypočtětea) v cm rozestup mezi sousedními květinamib) počet květin vysázených v jednom řádku