Inspirace pro rozvoj gramotností PISA1024 | INSPIRACE PRO ROZVOJ ČTENÁŘSKÉ GRAMOTNOSTI V KONTEXTU PŘÍRODOVĚDNÝCH PŘEDMĚTŮ2. Reklama na energetický nápoj:57mistr světa mistr světa a olympionikOtázky učitele:Co vše lze z reklamy vyčíst?Pro koho je reklama nejspíše určena?Jaké emoce v reklamě vnímáš?Jak na tebe reklama působí?Pětilístek (jaké jsou energetické nápoje – 2 slova, co dělají s člověkem – 3 slova, věta o 4 slovech, 1 synonymum) před konkrétními informacemi o tématu.Poznámka: Děti většinou píší jak je to nabudí, jak je to dobré, voňavé, a podobně.Následně se ptám:Mohou mít energetické nápoje špatný účinek na organismus?Jaký byste asi předpokládali?Je někde na plechovce informace o tom, jaký mají energetické nápoje vliv na organismus (jako u cigaret)?Uvědomění si významu: (10 + 15) 25 minText:1) Najdi v textu konkrétní chemické látky (klíčová slova), které se vyskytují v energetických nápojích, a vybarvi je žlutě.2) Ke čtyřem částem textu vytvoř vlastní otázky zaměřené na účinky a vliv energetických nápojů na organismus (nikoliv jejich složení). Zkontroluj slovosled a srozumitelnost otázek.3) Vyměň si pracovní list se sousedem a zapiš odpovědi na jeho otázky.4) Vyhodnoť spolužákovy odpovědi fajfkou, pokud souhlasíš, otazníkem tam, kde nerozumíš odpovědi nebo si nejsi jistý/á správností odpovědi. Křížek napiš tam, kde nesouhlasíš s odpovědí na otázku.57 Evropa 2. (2020). Život je boj, tak ať máš dost energie – TIGER! Dostupné z: https://m.actve.net/evropa2/2020/04/01_660x410--tiger-banner-660x410.png.