Inspirace pro rozvoj gramotností PISA1004 | INSPIRACE PRO ROZVOJ ČTENÁŘSKÉ GRAMOTNOSTI V KONTEXTU PŘÍRODOVĚDNÝCH PŘEDMĚTŮ4.6.2 Texty nelineární – obrázky, mapy, tabulky, grafy1) Prohlédni si graf. ■Jaké lidské činnosti jsou v grafu popsány?55 ■V jakém rozsahu?Nápověda: Graf vyjadřuje zastoupení látky v ovzduší.2) Ověř si své předvídání na tomto odkazu, najdeš zde elektronický atlas. ■Co mapa vyjadřuje? (Najdi popisek.) ■Co vyjadřuje legenda mapy? O jakou chemickou látku se jedná?3) Zaměř se na Evropu. ■Které 3 státy mají nejvíce emisí dané látky? ■Které 3 státy mají nejméně emisí dané látky? ■Čím si vysvětluješ velký výskyt emisní látky? Jaké jsou příčiny? (Dej do souvislosti s grafem.)55 Olšáková, M. (2020). Ukázky čtenářství v přírodních vědách. Dostupné z: https://www.npicr.cz/aktuality?task=content.downlo-ad_file&id=283.