Inspirace pro rozvoj gramotností PISA853 | INSPIRACE PRO ROZVOJ ČTENÁŘSKÉ GRAMOTNOSTI V KONTEXTU MATEMATIKYÚroveň zadání pro skupinu 1 (nejlehčí)33Zadání máš celou dobu k dispozici, ale nesmíš ho číst nahlas, ani ho ukázat spolužákům. Převyprávěj ho svými slovy. Můžeš psát, využít obrázek či libovolné pomůcky.Na záhonu je v každém z 10 řádků stejný počet květin. První květina ve druhém a každém dalším řádku je vždy na úrovni druhé květiny předchozího řádku.Rozestupy mezi sousedními květinami v řádcích i sloupcích jsou stejné.Květiny v 1. a 10. řádku, které jsou ve stejném sloupci, mají vzdálenost 270 cm.Předposlední květina v 1. řádku je ve stejném sloupci jako druhá květina v 10. řádku.(CZVV) max 2 bodyVypočtětea) v cm rozestup mezi sousedními květinamib) počet květin vysázených v jednom řádkuRozvíjené dovednosti: ■Vypravěč vyhledává podstatné informace a vybírá či kombinuje nejvýhodnější strategii pro jejich předání (slovně, tvorbou schématu, názorně pomůckami). ■Posluchač si na základě získaných informací vytváří záznam a doptává se na potřebná data.Úroveň zadání pro skupinu 2 (střední náročnost)Zadání: Ke spolužákům můžeš pouze mluvit a kreslit. Nesmíš psát.Na záhonu je v každém z 10 řádků stejný počet květin. První květina ve druhém a každém dalším řádku je vždy na úrovni druhé květiny předchozího řádku.Rozestupy mezi sousedními květinami v řádcích i sloupcích jsou stejné.Květiny v 1. a 10. řádku, které jsou ve stejném sloupci, mají vzdálenost 270 cm.Předposlední květina v 1. řádku je ve stejném sloupci jako druhá květina v 10. řádku.(CZVV) max 2 bodyVypočtětea) v cm rozestup mezi sousedními květinamib) počet květin vysázených v jednom řádku33 Úloha je z přijímacích zkoušek pro 9. ročníky – Cermat 2020 − Náhradní termín.