Inspirace pro rozvoj gramotností PISA743 | INSPIRACE PRO ROZVOJ ČTENÁŘSKÉ GRAMOTNOSTI V KONTEXTU MATEMATIKYc) Co vše beru v potaz při tvorbě gradovaných úloh?OBRÁZEK 3.3 | Gradované úlohy z pohledu učitelů: tvorba úloh (Letní škola matematiky, foto: T. Chrobák)1) Jakým způsobem bude série využita? Ve výuce bývá gradovaná série úloh často vytvářena se zohledněním poznávacího procesu žáka (viz kapitola 3.1.5.1.). Takto připravená série vede žáky k osvojení poznatku, či pojmu. Gradovaná série úloh může být využívána také k diagnostice úrovně žáků, či k jejich hodnocení.2) Cíl hodiny. Učitel by měl při tvorbě gradovaných úloh přemýšlet nad cílem hodiny, pro kterou úlohy vytváří.3) Úroveň třídy. Stejně jako jen málokdy můžeme využít stejnou písemnou práci v různých třídách, tak i na gra-dovanou sérii úloh může každá třída reagovat jiným způsobem. To, co bylo snadné pro jednu třídu, může být obtížné pro jinou.