25 Specifikace opatření Odpovědnost a nároky na zdroje Odpovědnost za naplňování záměrů opatření a potřebné nároky na zdroje budou formulovány v implementační části Koncepčních záměrů ČŠI 2021 2030. –Opatření 3.2 Rozvíjení dalších forem podpory metodického rozměru práce ČŠI Záměrem opatření 3.2 je podporovat a rozšiřovat metodický rozměr práce ČŠI vůči relevantním cílovým skupinám prostřednictvím aktivit, které primárně nesouvisejí s plněním úkolů inspekční činnosti přímo ve školách: utváření, rozvíjení a sdílení metodik a nástrojů využitelných školami pro jejich interní hodnocení, včetně možnosti propojování informací interního a externího hodnocení; 12 organizace vzdělávacích aktivit (vzdělávací kurzy, workshopy, semináře, konference) a utváření podpůrných vzdělávacích materiálů se zaměřením především na: - využití didaktického potenciálu výstupů ČŠI utvářených při plnění úkolů inspekční činnosti (např. úlohy uvolněné z mezinárodních šetření, ucelené soubory případových studií a další); - práci s kritérii hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání i na využívání dalších disponibilních hodnoticích nástrojů ze strany škol a jejich zřizovatelů (tematické kurzy); - excelenci škol v konkrétních oblastech definovaných v rámci modelu tzv. kvalitní školy (vzdělávací programy pro ředitele a učitele); tvorba a rozvoj metodického webového portálu jako součásti rezortem poskytované podpory škol, který bude v graficky atraktivní a uživatelsky přívětivé podobě prezentovat data a sdělení výstupů utvářených při plnění úkolů inspekční činnosti a poskytovat inspiraci pro řešení nejrůznějších témat souvisejících se vzděláváním na úrovni školy a s jeho kvalitou a efektivitou; prezentace příkladů inspirativní praxe či příkladů nevhodné praxe napříč výše uvedenými aktivitami metodické práce ČŠI. Takto opatření 3.2 přispívá k naplňování záměru cíle 3, přičemž ze své podstaty je záměr opatření 3.2 v úzké vazbě k dalším opatřením Koncepčních záměrů ČŠI 2021–2030, především pak k opatření 2.1. 12 Například metodiky k využití modelu tzv. kvalitní školy a na něj navázaných kritérií hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání; metodiky formativního hodnocení žáků včetně podpůrných modelových příkladů; nástroje hodnocení úrovně vzdělávacích výsledků žáků a další.