24 Specifikace opatření Metriky naplnění MK2-2: Zpracování výstupů ČŠI při respektování vysoké metodické kvality hodnocení dat (metrika dichotomické proměnné). Odpovědnost a nároky na zdroje Odpovědnost za naplňování záměrů opatření a potřebné nároky na zdroje budou formulovány v implementační části Koncepčních záměrů ČŠI 2021 2030. –Cíl 3: Posilování metodického rozměru práce ČŠI a vysoká relevance plněných úkolů inspekční činnosti Záměrem třetího cíle Koncepčních záměrů ČŠI 2021–2030 je doplnit vysokou kvalitu pořizovaných dat a výstupů utvářených při plnění úkolů inspekční činnosti také metodickým rozměrem práce ČŠI v rámci jednosměrné, a především dvousměrné komunikace s aktéry ve vzdělávání. Takto bude rovněž dosahováno vysoké relevance plněných úkolů inspekční činnosti, přičemž tato bude dále posilována prostřednictvím důrazu aktivit ČŠI na témata vymezená ve Strategii vzdělávací politiky 2030+. Pro naplnění záměru cíle 3 byla formulována následující opatření. Opatření 3.1: Inspekčními pracovníky poskytovaná kvalitní zpětná vazba a související metodická podpora školám při plnění úkolů inspekční činnosti Záměrem opatření 3.1 je posilovat metodický rozměr práce ČŠI prostřednictvím inspekčními pracovníky poskytované kvalitní zpětné vazby a související metodické podpory školám při plnění úkolů inspekční činnosti přímo ve školách. Aktivity opatření 3.1, které přispívají k naplňování záměru cíle 3, zahrnují především: poskytování kvalitní zpětné vazby školám na základě výstupů inspekční činnosti, tj. ve vazbě na provedený vzdělávací audit jejich silných a slabých stránek a na formulované návrhy a doporučení ke zlepšování, a to včetně využití příkladů inspirativní praxe; poskytování metodické podpory školám na základě výstupů inspekční činnosti, tj. ve vazbě na provedený vzdělávací audit silných a slabých stránek škol a na formulované návrhy a doporučení ke zlepšování, a to včetně využití příkladů inspirativní praxe; propojování inspekčních nástrojů hodnocení se sebehodnocením školy; přičemž zásadní roli hraje osoba inspekčního pracovníka v rámci komunikace s aktéry školy. Pro naplňování záměru opatření 1.2 tak je důležitý rozvoj kompetencí inspekčních pracovníků pro plnění úkolů inspekční činnosti ve školách (viz opatření 4.3). Specifikace opatření Typové aktivity 1. Poskytování kvalitní zpětné vazby školám inspekčními pracovníky. 2. Poskytování kvalitní a využitelné metodické podpory školám inspekčními pracovníky. 3. Propojování inspekčních nástrojů hodnocení se sebehodnocením školy. Časový rámec Průběžně po dobu platnosti Koncepčních záměrů 2021 2030. –Metriky naplnění Vazba na ukazatel MK2-1a.