22 Specifikace opatření Odpovědnost a nároky na zdroje Odpovědnost za naplňování záměrů opatření a potřebné nároky na zdroje budou formulovány v implementační části Koncepčních záměrů ČŠI 2021–2030. Cíl 2: Vysoká kvalita výstupů ČŠI utvářených při plnění úkolů inspekční činnosti Vedle kvalitní informační základny je pro efektivitu a účelnost výkonu věcných agend ČŠI zásadní kvalita výstupů, které jsou utvářeny při plnění úkolů inspekční činnosti. Vysoká kvalita těchto výstupů přispívá k naplňování vize vykreslující ČŠI jako důvěryhodnou, transparentní a komunikaci otevřenou instituci. V tomto kontextu a v návaznosti na identifikovaná východiska Koncepčních záměrů ČŠI 2021–2030 je záměrem cíle 2 dosahovat vysoké kvality výstupů utvářených při plnění úkolů inspekční činnosti, přičemž pro naplnění záměru cíle 2 byla formulována následující opatření. Opatření 2.1: Vysoká kvalita inspekčních zpráv, výroční zprávy, tematických zpráv a dalších výstupů s důrazem na jejich formativní charakter a argumentační podloženost závěrů Opatření 2.1 navazuje na kvalitativní posun zpracování hlavních výstupů z úkolů inspekční činnosti v období 2014–2020, kdy byl především oslaben spíše deskriptivní charakter těchto výstupů a aspekt jejich obsahového zaměření na formální kontrolu požadavků závazných předpisů a kdy byly naopak posíleny jejich formativní charakter a argumentační podloženost závěrů. Takto byla praxe zpracování inspekčních zpráv doplněna o aspekt identifikace silných a slabých stránek, stejně jako argumentačně podložených návrhů a doporučení školám. Při zpracování výroční zprávy, tematických zpráv a dalších výstupů byla posilována argumentačně podložená doporučení na úrovni školy, zřizovatele i vzdělávacího systému. Záměrem opatření 2.1 je i v období 2021–2030 respektovat podstatu této změny a nadále posilovat formativní charakter a argumentační podloženost výstupů utvářených při plnění úkolů inspekční činnosti – inspekční zprávy (vzdělávací audit silných a slabých stránek škol, formulace návrhů a doporučení ke zlepšení), výroční zpráva, tematické zprávy a další výstupy. Souvisejícím záměrem opatření 2.1 pak je zpracování příkladů inspirativní praxe, ale i příkladů nevhodné praxe škol. Takové příklady mohou být zjištěny a popsány jednak v rámci inspekční činnosti ve školách a jednak v rámci sekundární analýzy informačních zdrojů (např. zahraniční příklady inspirativní praxe apod.). Specifikace opatření Typové aktivity 1. Zpracování inspekčních zpráv vysoké kvality s důrazem na jejich formativní charakter (vzdělávací audit silných a slabých stránek škol, formulace návrhů a doporučení ke zlepšení) a argumentační podloženost závěrů. 2. Zpracování výroční zprávy, tematických zpráv a dalších výstupů vysoké kvality s důrazem na formativní charakter a argumentační podloženost závěrů. 3. Identifikace a charakteristika příkladů inspirativní, ale i nevhodné praxe škol během inspekční činnosti ve školách a prostřednictvím sekundární analýzy informačních zdrojů. 4. Supervize formativního charakteru a argumentační podloženosti závěrů výstupů utvářených při plnění úkolů inspekční činnosti. Časový rámec Průběžně po dobu platnosti Koncepčních záměrů 2021 2030. –