20 Školní rok Šetření a jeho zaměření Ročník Termín 2024/2025 PISA, čtenářská, matematická a přírodovědná gramotnost 9. ročník ZŠ a 1. ročník SŠ jaro 2025/2026 PIRLS, čtenářská gramotnost 4. ročník ZŠ jaro 2026/2027 TIMSS, matematika, přírodověda 4. a 8. ročník ZŠ jaro 2027/2028 ICILS, informační gramotnost 8. ročník ZŠ jaro 2028/2029 PISA, čtenářská, matematická a přírodovědná gramotnost 9. ročník ZŠ a 1. ročník SŠ jaro 2029/2030 S ohledem na nastavený cyklus mezinárodních šetření není v tomto školním roce plánováno žádné šetření. V činnosti ČŠI bude v tomto školním roce položen důraz na zpracování sekundárních analýz. 2030/2031 PIRLS, čtenářská gramotnost TIMSS, matematika, přírodověda 4. ročník ZŠ 4. a 8. ročník ZŠ jaro Pozn.: Ve sloupci Ročník nejsou explicitně uváděny odpovídající ročníky víceletého gymnázia, s jejichž zapojením se ale rovněž počítá. V případě mezinárodního šetření PISA je zohledněn předpoklad prodloužení cyklu ze 3 na 4 roky po roce 2025. Řídicí výbor PISA plánuje rozhodnout o této změně v roce 2021. Specifikace opatření Typové aktivity 1. Zajištění účasti České republiky v dalších cyklech mezinárodního šetření PISA v období 2021–2030. 2. Zajištění účasti České republiky v dalších cyklech mezinárodního šetření PIRLS v období 2021–2030. 3. Zajištění účasti České republiky v dalších cyklech mezinárodního šetření TIMSS v období 2021–2030. 4. Zajištění účasti České republiky v dalších cyklech mezinárodního šetření ICILS v období 2021–2030. 5. Zajištění účasti České republiky v dalších cyklech mezinárodního šetření TALIS v období 2021–2030. Časový rámec Průběžně po dobu platnosti Koncepčních záměrů 2021 2030.– Metriky naplnění MK1-4: Počet realizovaných mezinárodních šetření (PISA, PIRLS, TIMSS, ICILS, TALIS) v období 2021 2030 s účastí České republiky. –Odpovědnost a nároky na zdroje Odpovědnost za naplňování záměrů opatření a potřebné nároky na zdroje budou formulovány v implementační části Koncepčních záměrů ČŠI 2021 2030. –