19 Specifikace opatření Typové aktivity 1. Nastavení podoby národních zjišťování pro daný školní rok v plánu hlavních úkolů ČŠI. 2. Realizace národních šetření ČŠI ověřujících vzdělávací výsledky v regionálním školství. 3. Rozšiřování databáze úloh se specifikací vazeb k RVP a s informacemi o vlastnostech úloh. 4. Utváření metodicko-technických informací o hodnoticích nástrojích a postupech k tvorbě výběrových souborů škol a žáků. Pozn.: Rozvíjení funkcionalit elektronického nástroje pro realizaci šetření (InspIS SET, InspIS DATA) je upraveno v rámci opatření 4.6. Pozn.: Utváření nástrojů pro sběr kontextových informací je upraveno v rámci opatření 1.1. Časový rámec Průběžně po dobu platnosti Koncepčních záměrů 2021 2030.– Metriky naplnění MK1-3: Počet realizovaných národních zjišťování výsledků vzdělávání. Odpovědnost a nároky na zdroje Odpovědnost za naplňování záměrů opatření a potřebné nároky na zdroje budou formulovány v implementační části Koncepčních záměrů ČŠI 2021 2030. –Opatření 1.4: Zjišťování informací o českém vzdělávacím systému v mezinárodním srovnání Opatření 1.4 přispívá k naplňování záměru cíle 1 prostřednictvím zjišťování informací o stavu a vývoji českého vzdělávacího systému v mezinárodním srovnání. V tomto ohledu je Česká republika dlouhodobě zapojena do řady mezinárodních šetření (PISA, PIRLS, TIMSS, ICILS, TALIS), která poskytují zásadní informace o podmínkách, průběhu a výsledcích vzdělávání v českém regionálním školství, a to v perspektivě nejen mezinárodního srovnání, ale také časového vývoje. Od roku 2011 zajišťuje realizaci těchto šetření ČŠI, přičemž záměrem opatření 1.4 je zajistit kontinuitu zjišťování informací. Tabulka č. 4 uvádí přehled mezinárodních šetření ověřujících výsledky žáků ve vybraných vzdělávacích oborech či gramotnostech, v nichž je předpokládaná účast České republiky v období 2021–2030. Tabulka č. 4: Indikativní plán realizace mezinárodních šetření pro období 2021 2030 –Školní rok Šetření a jeho zaměření Ročník Termín 2020/2021 PIRLS, čtenářská gramotnost 4. ročník ZŠ jaro 2021/2022 PISA, čtenářská, matematická a přírodovědná gramotnost 9. ročník ZŠ a 1. ročník SŠ jaro 2022/2023 TIMSS, matematika, přírodověda ICILS, informační gramotnost 4. a 8. ročník ZŠ 8. ročník ZŠ jaro 2023/2024 S ohledem na nastavený cyklus mezinárodních šetření není v tomto školním roce plánováno žádné šetření. V činnosti ČŠI bude v tomto školním roce položen důraz na zpracování sekundárních analýz.