15 zdůvodnění potřebnosti jednotlivých položek ve vazbě na řešený problém a plánovaný výstup a vynechání těch položek, u kterých není potřebnost identifikována; zhodnocení přínosnosti položek ve vazbě na jejich schopnost diferencovat v odpovědích respondentů a vynechání těch položek, u kterých nebyla tato přínosnost identifikována; zhodnocení věcné a metodicko-technické kvality položek formulářů (např. věcné zaměření, jednoznačnost a srozumitelnost, používaná škála/metrika odpovědí) a úprava formulace položek tam, kde je taková úprava potřebná, s respektováním možnosti sledovat vývoj odpovědí v čase; identifikace potřeb pro doplnění položek formulářů či vývoj nových hodnoticích nástrojů a návazná formulace položek odpovídající metodicko-technické kvality k dané potřebě. 6Výstupem přezkumu a realizace doporučení je dobře nastavený a odůvodněný soubor nástrojů používaný pro zjišťování informací z inspekční činnosti ve školách, přičemž využívané nástroje splňují standardy pro pořizování, třídění a ukládání dat a informací ve společenskovědním výzkumu. Specifikace opatření Typové aktivity 1. Přezkum položek formulářů využívaných pro získávání informací v rámci inspekční činnosti ve školách, prostřednictvím elektronického zjišťování informací, případně prostřednictvím jiných typů šetření. 2. Úprava a doplnění položek formulářů v návaznosti na zjištění přezkumu a jím identifikované potřeby. Časový rámec Průběžně po dobu platnosti Koncepčních záměrů 2021–2030; realizace přezkumu před začátkem školního roku s vazbou na zahájení nového cyklu inspekční činnosti. Metriky naplnění MK1-1: Každoročně realizovaný přezkum položek formulářů využívaných pro získávání informací v rámci inspekční činnosti ve školách, prostřednictvím elektronického zjišťování informací, případně v rámci jiných šetření (metrika dichotomické proměnné). Odpovědnost a nároky na zdroje Odpovědnost za naplňování záměrů opatření a potřebné nároky na zdroje budou formulovány v implementační části Koncepčních záměrů ČŠI 2021–2030. Opatření 1.2: Vysoká kvalita informací pořizovaných inspekčními pracovníky při plnění úkolů inspekční činnosti ve školách Klíčovým aspektem kvality pořizovaných informací je vysoká úroveň práce inspekčních pracovníků při plnění úkolů inspekční činnosti přímo ve školách (např. při komplexní inspekční činnosti, tematické inspekční činnosti, šetření stížností, elektronickém zjišťování informací nebo účasti na konkurzech). Vysoká úroveň takové práce, která přispívá k naplňování záměru cíle 1, se projevuje především: v pořizování a případně záznamu správných a objektivních informací; 6 Například: (a) možnost hodnocení naplňování cílů a opatření Strategie vzdělávací politiky 2030+; (b) vytváření základního metodicko-technického rámce pro záznam příkladů ilustrativní praxe; (c) možnost hodnocení specifik průběhu a podmínek vzdělávání nematuritních oborů vzdělání s rozlišením oborů kategorie E a H; (d) možnost hodnocení kompetencí dětí v předškolním vzdělávání v návaznosti na cíle a opatření Strategie vzdělávací politiky 2030+; (e) vytvoření společného hodnoticího rámce gramotnosti; a další.