5 Formulace Koncepčních záměrů ČŠI 2021–2030 vychází z identifikace východisek jejich zpracování (viz kapitola 2), a to na základě: obsahové analýzy cílů a opatření Strategie vzdělávací politiky České republiky do roku 2030+ (dále i „Strategie vzdělávací politiky 2030+“) a Dlouhodobého záměru vzdělávání 1a rozvoje vzdělávací soustavy České republiky 2019–2023 (dále i „Dlouhodobý záměr 22019–2023“), které představují strategické dokumenty logicky související s Koncepčními záměry ČŠI 2021–2030; hodnocení naplňování vize a cílů Koncepčních záměrů ČŠI 2014–2020. Identifikovaná východiska zpracování následně utvářejí základní rámec pro strategickou část Koncepčních záměrů ČŠI 2021–2030 (kapitola 3). Ta byla v souladu s principy strategického plánování formulována v hierarchické podobě s rozlišením úrovní: vize Koncepčních záměrů ČŠI 2021–2030; cílů Koncepčních záměrů ČŠI 2021–2030; opatření Koncepčních záměrů ČŠI 2021–2030, a to včetně jejich specifikace. Relevance obsahu strategické části byla ověřována prostřednictvím matice vazeb mezi východisky zpracování a rozvojovými potřebami a příležitostmi inspekční činnosti na straně jedné a opatřeními strategické části Koncepčních záměrů ČŠI 2021–2030 na straně druhé. Koncepční záměry ČŠI 2021–2030 byly nakonec doplněny o základní představení systému implementace, respektive systému hodnocení záměrů. 1 MŠMT (2020). Strategie vzdělávací politiky České republiky do roku 2030+. Praha: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy. Dostupné na: <www.msmt.cz>. 2 MŠMT (2019). Dlouhodobý záměr vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy České republiky 2019–2023. Praha: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy. Dostupné na: <www.msmt.cz>.