Rozvoj matematické gramotnosti na základních školách ve školním roce 2019/20206616 | ZáVěRY A DOPORUČENÍDoporučení pro Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ■Respektovat význam matematické gramotnosti a matematického vzdělávání v rámci svých koncepčních, projektových i propagačních aktivit. ■Přijímat systémová opatření k řešení potenciálních problémů plynoucích ze zhoršující se věkové struk-tury učitelů matematiky. ■V oblasti dalšího vzdělávání podporovat přípravu didakticky kvalitních seminářů/webinářů k využívání různých metodických přístupů k výuce matematiky.34 ■Podporovat platformu moderované výměny zkušeností s novými metodickými přístupy k výuce mate-matiky. ■Věnovat specifickou pozornost aspektu socioekonomických předpokladů matematického vzdělávání, a to jednak v rámci specifických podmínek různých skupin (klastrů) škol a jednak v rámci širších 35vztahů matematických a jiných dovedností žáků, primárně pak dovedností čtenářských (schopnost po-rozumět zadání matematických úloh).34 Např. projekt Národního pedagogického institutu České republiky SYPO – Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů pro oblast Matematiky a její aplikace. Dostupné na: <www.projektsypo.cz>.35 Blíže také viz ČŠI (2020). Hodnocení úspěšných strategií základních škol vzdělávajících znevýhodněné žáky. Praha: Česká školní inspekce.