Rozvoj matematické gramotnosti na základních školách ve školním roce 2019/20206504 | HODNOCENÍ ÚROVNě MATEMATICKé GRAMOTNOSTI ŽáKůTABULKA 8 | Vztah hodnocených faktorů a úrovně matematické gramotnosti žákůFaktorStatisticky významný vztahStudovaný obor žáka(+) Žáci gymnaziálních oborůPohlaví žáka(+) Chlapci ve srovnání s dívkamiStatus žáka se SVP(–) Žáci se statusem žáka se SVPMnožství knih, které má žák doma k dispozici(+) Vyšší počet knih; nelineární závislostiVztah žáka s učiteli(0) Bez statisticky významného vztahuVztah žáka se spolužáky(0) Bez statisticky významného vztahuAtmosféra výuky(+) Žákem pozitivně vnímaná atmosféra výukyPohled učitelů matematiky na vnímání obtížnosti a obav z matematiky jejich žáků(–) Učitelé s pohledem na vnímání obtížnosti a obav z matematiky svými žákyZřizovatel školy(0) Bez statisticky významného vztahuVelikost školy(0) Bez statisticky významného vztahuKraj školy(+) Žáci škol nacházejících se na území hlavního města Prahy Socioekonomické znevýhodnění lokality školy(–) Žáci škol nacházejících se v lokalitách s horšími socioekonomickými předpokladyGRAF 12 | Hodnota standardizovaného parametru hodnocených faktorů úrovně matematické gramotnosti a 95% inter-val spolehlivosti odhadů-0,5-0,4-0,3-0,2-0,100,10,20,30,40,5hodnota standardizovaného koeficientu a 95% k. i.