OBSAH1 ÚVOD ������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������6201.1 Definice matematické gramotnosti ............................................................................................................6201.2 Cíl šetření a zdroje informací ...................................................................................................................6202 SHRNUTÍ HLAVNÍCH ZJIŠTĚNÍ ���������������������������������������������������������������������������������������������������������6243 MATEMATICKÁ GRAMOTNOST – PODMÍNKY A PRŮBĚH VZDĚLÁVÁNÍ �������������������������6283.1 Cíl výuky matematiky a pilíře matematické gramotnosti .......................................................................6283.2 Materiální podmínky vzdělávání ...............................................................................................................6293.3 Personální podmínky vzdělávání ...............................................................................................................6303.4 Průběh vzdělávání ........................................................................................................................................6323.4.1 Tradiční metody a metody s převahou konstruktivistických prvků ....................................................6323.4.2 Koncepční přístup k rozvoji matematické gramotnosti v dalších předmětech ..................................6353.4.3 Další charakteristiky průběhu matematického vzdělávání ...................................................................6353.5 Podmínky a průběh vzdělávání – širší souvislosti ....................................................................................6374 HODNOCENÍ ÚROVNĚ MATEMATICKÉ GRAMOTNOSTI ŽÁKŮ ������������������������������������������6444.1 Zaměření testu matematické gramotnosti a podoba testových otázek ................................................6444.2 Úspěšnost žáků v řešení testu a testových otázek .................................................................................6454.3 Vybrané souvislosti úrovně matematické gramotnosti žáků ................................................................6485 ROZVOJ MATEMATICKÉ GRAMOTNOSTI ŽÁKŮ�����������������������������������������������������������������������6545.1 Rozvoj matematické gramotnosti žáků – překážky a oblasti podpory ................................................6545.2 Změny v matematickém vzdělávání – současnost a budoucí záměry ......................................................6566 ZÁVĚRY A DOPORUČENÍ ���������������������������������������������������������������������������������������������������������������������6586.1 Závěry ............................................................................................................................................................6586.2 Doporučení ...................................................................................................................................................660SEZNAM ZKRATEK ����������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������662PŘÍLOHA 1 | Další charakteristiky výběrového zjišťování výsledků žáků ...................................................664