Rozvoj čtenářské gramotnosti na středních školách ve školním roce 2019/20205934 | HODNOCENÍ ÚROVNě ČTENáŘSKé GRAMOTNOSTI ŽáKůGRAF 11 | Úspěšnost žáků 1� ročníku středních škol v otázkách testu čtenářské gramotnosti podle pořadí jejich zařazení0 %10 %20 %30 %40 %50 %60 %70 %80 %90 %100 %Pozn.: V případě testových úloh členěných na dílčí testové otázky byla vypočtena průměrná hodnota úspěšnosti těchto otázek. ■Konečně úspěšnost žáků je ovlivněna podobou testové otázky, kdy velmi nízké úspěšnosti dosáhli žáci v ře-šení úloh s vyšším počtem správných odpovědí – ačkoli jim fakt, že v úloze mají vybrat více správných od-povědí, byl zřetelně indikován grafickou formou (označení odpovědí) i textově (formulace instrukce k úloze). Vedle přirozeně vyšší obtížnosti těchto otázek může být tato skutečnost dána rovněž obecnou preferencí jed-nodušších testových otázek s nabídkou jedné správné odpovědi.