OBSAH1 ÚVOD ������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������5661.1 Vymezení čtenářské gramotnosti .............................................................................................................5661.2 Cíl šetření a zdroje informací ...................................................................................................................5672 SHRNUTÍ HLAVNÍCH ZJIŠTĚNÍ ���������������������������������������������������������������������������������������������������������5703 ČTENÁŘSKÁ GRAMOTNOST – PODMÍNKY A PRŮBĚH VZDĚLÁVÁNÍ �������������������������������5743.1 Koncepční, personální a materiální podmínky vzdělávání .....................................................................5743.2 Postoje a preference žáků ..........................................................................................................................5763.3 Průběh vzdělávání ........................................................................................................................................5793.3.1 Cíl výuky českého jazyka a literatury ....................................................................................................5793.3.2 Průběh vyučovací hodiny ............................................................................................................................5793.4 Podmínky a průběh vzdělávání v kontextu vstupu žáků na střední školy ..........................................5854 HODNOCENÍ ÚROVNĚ ČTENÁŘSKÉ GRAMOTNOSTI ŽÁKŮ �������������������������������������������������5884.1 Dosažená úroveň čtenářské gramotnosti žáků ......................................................................................5884.2 Vztah úrovně čtenářské gramotnosti žáků a vybraných faktorů......................................................5894.3 Úspěšnost žáků v otázkách testu čtenářské gramotnosti ....................................................................5915 ROZVOJ ČTENÁŘSKÉ GRAMOTNOSTI ŽÁKŮ �����������������������������������������������������������������������������5965.1 Rozvoj čtenářské gramotnosti žáků – překážky a oblasti podpory ...................................................5965.2 Rozvoj čtenářské gramotnosti žáků – hodnocení změn v poznatcích šetření ..................................5976 ZÁVĚRY A DOPORUČENÍ ���������������������������������������������������������������������������������������������������������������������6026.1 Závěry ............................................................................................................................................................6026.2 Doporučení ...................................................................................................................................................605SEZNAM ZKRATEK ����������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������607PŘÍLOHA 1 | Předmětová struktura hospitací tematické inspek ční činnosti .................................................610PŘÍLOHA 2 | Další charakteristiky výběrového zjišťování výsledků žáků ...................................................611