Environmentální výchova na základních školách ve školním roce 2019/2020509PŘÍLOHA 2PŘÍLOHA 2 | Krajská specifika Tabulka č. 6 doplňuje mezikrajské srovnání hodnot sledovaných faktorů realizace environmentální výchovy a vyjádře-ných postojů žáků. V tomto kontextu je ovšem potřeba zdůraznit, že takto koncipované srovnání má svá omezení daná nastavením šetření a využívanými datovými zdroji, a proto je potřeba interpretovat obsah tabulky s respektem k těmto limitům. Zároveň se charakteristiky jednotlivých škol v daném kraji od sebe nutně odlišují a krajská specifika nelze zobecňovat pro každou jednu školu kraje. To potvrzují také jen omezeně zaznamenané významné odlišnosti hodnot jednotlivých krajů. I přesto mohou být informace tabulky č. 6 cenným podkladem pro další diskusi krajských specifik realizace environmentální výchovy.TABULKA 6 | Mezikrajské srovnání hodnot sledovaných faktorů realizace environmentální výchovy a postojů žákůKraje rozděleny do tří kategorií; – tři kraje s nejvyšší průměrnou hodnotou kritéria; – skupina krajů s průměrnými ●○hodnotami kritéria; – tři kraje s nejnižší průměrnou hodnotou kritéria; světle modře podbarvená značka – hodno●-ta dolní meze 95% intervalu spolehlivosti průměru pro daný kraj je vyšší než hodnota průměru pro celou populaci; modře podbarvená značka – hodnota průměru pro celou populaci je vyšší než hodnota horní meze 95/99% intervalu spolehlivosti průměru pro daný krajKrajABCDEFGHIJKLMHlavní město Praha●○●●○●●●○●●●●Středočeský●●○●○○●●○○○○○Plzeňský○○●●○●●●●○○○●Karlovarský○○○○●●○○○●●○●Ústecký○●○○○●●○○○●●○Jihočeský○●○○○○○○○○○●●Liberecký●●○○●○○●●○●○○Královéhradecký●●○●●○○●●●○○●Pardubický○○●●○○○○○●○○○Vysočina●○●●●○○○○●●●○Jihomoravský○○●○●●○○○●○●○Olomoucký○○○○○●●●●○○○○Moravskoslezský○●○○○○●○●○●○●Zlínský●○●○●○○○●○○●○Pozn.: – faktor environmentální výchovy jako priority školy, strategického přístupu k její realizaci a silné podpory vedení; – faktor personálních ABpodmínek školy pro realizaci environmentální výchovy; – faktor podmínek venkovního prostředí školy pro realizaci environmentální výchovy; CD – faktor materiálních podmínek školy pro realizaci environmentální výchovy; – téma výuky: environmentálně šetrné chování a základní koncepty Eekologie; – téma výuky: hlavní aspekty environmentálně orientovaných politik; – faktor formy realizace environmentální výchovy; – faktor FGHrole žáků při realizaci environmentální výchovy projektovou a badatelskou výukou; – faktor spolupráce školy při realizaci environmentální výchoI-vy; – faktor zavádění environmentálně odpovědných postupů do fungování školy; – faktor pohledu žáků na četnost výskytu sledovaných situací JKrealizace environmentální výchovy na školách; – faktor skutečného a potenciálního environmentálně založeného chování žáků; – faktor postojů LMžáků ke klimatické změně; pro vysvětlení významu faktorů viz hlavní text.2