Environmentální výchova na základních školách ve školním roce 2019/20204731 | ÚVOD ■zjišťování informací o průběhu environmentálního vzdělávání ve školách pohledem žáků 8. ročníku základ-ních škol a odpovídajících ročníků víceletých gymnázií (dále i zkráceně „žáci 8. ročníku základní školy“) a dále o postojích těchto žáků k vybraným otázkám souvisejícím s environmentálními tématy, přičemž v rámci tematické inspekční činnosti byly některé otázky položeny také žákům 6. a 9. ročníku základní školy; ■hodnocení dosažené úrovně znalostí a dovedností žáků 8. ročníku základní školy ve vybraných tématech souvisejících s environmentální výchovou, které bylo realizováno testovou formou v prostředí inspekčního systému elektronického testování InspIS SET. Tabulka č. 1 uvádí počty škol, učitelů a žáků zapojených do dílčích typů šetření. Další popisné informace k výběro-vému zjišťování výsledků žáků poskytuje příloha č. 1. Vedle uvedených šetření jsou v tematické zprávě využity také vybrané závěry jiných šetření ČŠI.5TABULKA 1 | Základní charakteristiky dílčích typů šetřeníTematická inspekční činnostPočet školCelkem330Výběrové zjišťováníPočet školPočet žákůPočet učitelůCelkem63922 894655Pozn.: Zpracované výsledky elektronického dotazování žáků zahrnují odpovědi celkem 22 675 žáků.5 Především se jedná o závěry dřívějšího šetření zabývající se také problematikou environmentální výchovy, které byly shrnuty v tematické zprávě – ČŠI (2016). Vzdělávání v globálních a rozvojových tématech v základních a středních školách. Praha: Česká školní inspekce. Všechny v textu citované zprávy ČŠI jsou k dispozici na www.csicr.cz.