Hodnocení úspěšných strategií základních škol vzdělávajících znevýhodněné žáky4586 | ZáVěRY A DOPORUČENÍDoporučení pro zřizovatele ■Na úrovni obce definovat skupinu žáků, kteří vzhledem k životnímu kontextu potřebují ve vzdělávání zvýšenou míru podpory. Zjišťovat a analyzovat skutečné potřeby a vzdělávací bariéry této skupiny žáků a na úrovni obce hledat společné cesty k jejich překonávání. ■Neponechávat péči o vzdělávání žáků ze sociálně znevýhodněných rodin na jedné škole, pokud je v obci více škol, mezi které je možné sociálně znevýhodněné žáky rozdělit. ■V obcích s vyloučenými lokalitami zajistit trvalé působení pracovníků, kteří pomáhají zprostředkovat komunikaci mezi školou a rodinou, zřizovat předškolní a podpůrné doučovací kluby ve znevýhodněných lokalitách. ■Poskytovat školám podporu a projektové poradenství při vyhledávání, přípravě žádostí a realizaci pro-jektů na podporu vzdělávání žáků ze znevýhodněného prostředí.