Hodnocení úspěšných strategií základních škol vzdělávajících znevýhodněné žáky4213 | SOCIáLNÍ ZNEVýHODNěNÍ ŽáKů VNÍMANé ŠKOLAMI V PROCESU VZDěLáVáNÍŽáci 9. ročníku navštívených škol pociťovali oproti ostatním českým žákům dotazovaným v rámci šetření PISA mírně nadprůměrnou úroveň sounáležitosti se školou.3333 Položky studentského dotazníku šetření PISA vstupující do škály BELONG: Ve škole si snadno nacházím kamarády; Cítím, že do školy patřím; Ve škole si připadám trapně a nevhodně; Spolužáci ze školy mě zřejmě mají rádi; Ve škole se cítím osamělý/osamělá (započítána nebyla položka „Ve škole si připadám jako outsider“, které žáci nerozuměli). Započítány i školy z pilotního šetření.