Vzdělávání v mateřských školách v období nouzového stavu39911 | ZáVěRY A DOPORUČENÍDoporučení pro Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ■Zvýšit intenzitu a zpřesnit zacílení metodické podpory mateřských škol tak, aby její poskytování odpo-vídalo potřebám přímé pedagogické praxe. ■Podpořit cílený rozvoj řídicích kompetencí ředitelů mateřských škol, např. reflexí inspirativních zkuše-ností z krizového období. ■Podpořit rozvoj digitálních kompetencí pedagogů mateřských škol tak, aby mohly být využívány a dále rozvíjeny zkušenosti se vzděláváním a komunikací prostřednictvím digitálních technologií. ■Při aktualizaci Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání posílit spolupráci mateř-ských škol a rodičů na formativním hodnocení dětí, na hodnocení celkových výsledků vzdělávání a na přípravě i realizaci společných vzdělávacích strategií. V tomto směru již nyní významně posílit metodic-kou a vzdělávací podporu poskytovanou Národním pedagogickým institutem ČR při aktivní práci škol s Rámcovým vzdělávacím programem pro předškolní vzdělávání s cílem zlepšovat vzdělávací výsledky dětí. ■Pro sledování pokroku každého jednotlivého dítěte a pro přípravu cílené a individualizované vzdělávací nabídky připravit intenzivní vzdělávání pedagogů mateřských škol pro práci s portfoliem dítěte a využít k tomu i výstupy z již realizovaných projektů podpořených z ESIF.