Vzdělávání v mateřských školách v období nouzového stavu3939 | SPOKOJENOST MATEŘSKýCH ŠKOL SE VZDěLáVáNÍMGRAF 14 | Potřeby mateřských škol pro kvalitnější vzdělávání (ze 47 % mateřských škol, které pravidelně nabízely rozvojo-vé aktivity a uvedly alespoň částečný nezdar)0 %10 %20 %30 %40 %50 %60 %70 %lepší podporu MŠMT a NPI RČdostatek vhodných materiál pro vzd láváníůě v domácím prost edí mimo online prostorřdostatek vhodných materiálůpro vzd lávání v online prost edíěřlepší dovednosti rodičůpracovat s digitální technikoulepší dovednosti zam stnancěůškoly pracovat s digitální technikoulepší online p ipojení (internet) ve školeřlepší vybavení školy tiskárnami, skenerylepší vybavení školy digitální technikou(po íta e, NTB, tablety)č člepší online p ipojení (internet) rodi a d tířčůělepší vybavení rodi digitální technikoučůMateřské školy, kterým chyběla podpora ze strany centrálních institucí, požadovaly především metodické vedení a me-todickou podporu.Vše jsme řešili naprosto samostatně se souhlasem zřizovatele bez jakékoliv podpory ministerstva školství či jiných institucí, protože všichni směřovali svoji pozornost pouze na základní a střední školství. Směrem k mateřským ško-lám není žádná informovanost, která by ředitelce školy a zřizovateli pomohla v této situaci se dobře orientovat, a rozhodnout tak o znovuotevření škol. Vzdělávání a komunikaci s rodiči jsme taktéž zajistili bez jakékoliv podpory či pomoci.S ohledem na povinné předškolní vzdělávání bychom přivítali lepší informovanost k znovuotevření škol a také me-todickou podporu, náměty pro vzdělávání on-line a komunikaci s rodiči.Zatím žádná podpora v době uzavření škol od ministerstva školství neproběhla a Národní pedagogický institut doporučil v článku na rvp.cz nezatěžovat děti školskými úkoly, proto u nás vše probíhá jen nabídkou ze strany pe-dagogů k rodičům, nikoho nenutíme odevzdávat nějaké pracovní listy apod. Aktivním rodičům nabízíme aktivity, jak děti rozvíjet.